De la acea data, compania franceza va trebui sa deschida liniile internationale de transport de calatori, in cadrul liberalizarii europene.
Potrivit editiei de luni a cotidianului Le Parisien, compania franceza de transport aerian si primul operator privat de retele de transport vor crea o companie cu capital mixt in 15 septembrie, care sa lanseze trenuri de mare viteza (TGV) spre Amsterdam si Londra.
Un purtator de cuvant al Air France a confirmat ca exista negocieri in vederea unui eventual parteneriat.
Reprezentantii SNCF nu au vrut sa comenteze. Pe 16 iulie, insa, Guillaume Pepy, presedintele societatii publice de transport feroviar, declarase ca ia in considerare posibilitatea de „a face propuneri” companiei Air France privind lansarea unor trenuri de mare viteza in culorile firmei de transport aerian.
Deja supusa concurentei pe liniile internationale de transport international de marfa din 2003 si pe cele nationale din 2006, intreprinderea publica, slab pregatita, a suferit mult in domeniul transportului de marfuri, in prezent deficitar.