Airbus a adaptat pana acum 40 de aeronave model „widebody” pentru utilizare privata sau guvernamentala, Boeing ajustand de asemenea versiuni de lux pentru aeronavele sale 747, cum ar fi „Air Force One” utilizat de presedintele SUA.
Pretul pentru versiunea VIP a avionului A380 denumit de oficialii Airbus „Palatul Zburator” va oscila in functie de cabina interioara pe care clientul o doreste.
„In versiunile VIP ale avioanelor noastre introducem toate optiunile pe care clientii nostrii le doresc”, a declarat un purtator de cuvant al producatorului francez de aeronave.
Richard Gaona, vice presedintele diviziei Airbus de aviatie privata, a declarat ca unul dintre clientii este din Orientul Mijlociu.
Piata aviatiei private a Orientului Mijlociu este una dintre cele mai puternice din lume ca urmare a economiei in crestere si a statelor bogate in petrol ale Golfului Persic, a declarat Gaona, estimand ca cererea pentru avioane private va ajunge in 2007 la 30-35 de unitati.
Airbus a vandut 20 de avioane VIP in 2006 si 15 in 2005. Pana in momentul de fata producatorul francez a vandut 80 de avioane private la nivel global.
„Cel mai probabil cererea se va mentine la 30 de aeronave VIP pe an, ceea ce reprezinta un numar bun pentru piata”, a declarat Gaona. Orientul Mijlociu va acoperi 30-40% din cerere, a adaugat el.
Airbus a castigat de asemenea doua comenzi pentru versiunea VIP a aeronavei A340 una pentru modelul de lux a aeronavei A340-500 si una a aeronavei A340-300.
Piata aviatiei private din Orientul Mijlociu, a treia la nivel global dupa SUA si Europa, isi va continua cresterea cu 11-12% anual si va avea o valoare de 800 de milioane de dolari pana in 2012, a declarat Ali al-Naqbi, presedintele Asociatiei de Aviatie de Business din Orientul Mijlociu.
In acest moment aviatia privata din Orientul Mijlociu are o valoare de piata de 400 de milioane de dolari.
Aviatia privata va reprezenta 40% din intreaga piata aeriana a Orientului Mijlociu pana in 2012, de la 20% in prezent, conform lui al Naqbi.