Clientii Airbus se lupta cu scaderea traficului aerian si dificultatile obtinerii finantarii pentru noi aeronave, ceea ce determina unele linii aeriene sa retina la sol avioane, sa taie din capacitate, sa amane sau chiar sa anuleze comenzi pentru noi avioane. In acest sens, Airbus a hotarat sa monitorizeze saptamanal situatia industriei aeriene, pentru a indentifica ce linii aeriene ar putea avea probleme si sa ajusteze timpul de productie pentru aeronavele comandate de acestea, daca este necesar, a adaugat Enders.
Acesta a estimat ca numarul comenzilor va fi mai mic decat al livrarilor si a anuntat ca va fi multumit daca acestea din urma vor atinge in 2009 nivelul de anul trecut, de 483 avioane.
Airbus a mai confirmat ca a depasit Boeing in 2008 la nivel de noi comenzi, avand 777 de comenzi, fata de 662 cat a inregistrat compania rivala.
Comenzile neajustate ale Airbus, inainte de anulari sau de conversiile intre diferite modele, s-au ridicat la circa 900 de aeronave in 2008.