Enders ar fi declarat in timpul unei mese de Craciun, oferita de conducerea grupului in decembrie, ca nu mai „crede in continuarea programului” si ca ar fi inceput sa pregateasca incetarea acestuia. Exista deja liste cu ingineri care vor fi mutati din cadrul programului A400M catre alte programe de dezvoltare ale grupului, ca A380 si A350.
Airbus si grupul european aeronautic de aparare EADS, din care face parte, negociaza de mai multe luni cu sapte tari cliente pentru acest avion, care au comandat in total 180 de aparate, pentru o suma de 20 de miliarde de euro, dar carora grupul le cere sa suporte unele costuri suplimentare ale programului A400M, care depaseste cu cateva miliarde de euro estimarile initiale.
Potrivit presei internationale, Enders ar aprecia ca sansele de succes ale acestor negocieri sunt doar de 50 la suta.
El „nu este pregatit sa puna in pericol segmentul aviatiei civile, care se comporta bine, din cauza A400M”, potrivit unei surse neidentificate din cadrul intreprinderii, citata de cotidianul german.