Proiectul va utiliza o varietate de surse de biomasa pentru materia prima, insa va pune accent pe camelina, potrivit Mediafax.
„Camelina a fost aleasa ca materie prima datorita potentialului sau energetic ridicat, al cerintelor reduse de alternare a culturilor, al potentialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de sera si a cantitatilor reduse de apa necesare acestei plante. In plus, camelina este deja existenta in Romania, poate fi cultivata si recoltata de familiile de fermieri si constituie, in egala masura, o hrana de foarte buna calitate pentru animale”, se arata intr-un comunicat al Airbus.
In cadrul proiectului, partea de management va fi realizata de o organizatie non-guvernamentala romaneasca, in timp ce Airbus va sprijiini procesul de obtinere a autorizatilor pentru productie si va coordona evaluarea efectelor produselor de biocombustibil asupra motoarelor si a sistemelor de functionare ale aeronavelor.
Totodata, Airbus va oferi suport tehnic, va asigura managementul cunostintelor necesare in derularea proiectului, si va finanta studiile de evaluare a sustenabilitatii si cele legate de analiza ciclurilor de viata ale produselor.
Consortiul de proiect va colabora cu Facultatea de Agronomie Bucuresti si cu Centrul de biotehnologie al Facultatii de Medicina Veterinara (BIOTEHGEN) in etapa de amenajare a culturilor de camelina, de recoltare si de productie.
Din consiliul de conducere al asociatiei non-guvernamentale fac parte Tarom, alaturi de compania Honeywell’s UOP, de CCS (Compania de Camelina a Spaniei) si de Airbus.
Honeywell’s UOP va furniza tehnologia de rafinare pentru biocombustibili, CCS va contribui cu informatii despre cresterea camelinei, despre retele de monizorizare a activitatii agricole si cu alte date de specialitate.
„Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinariile si o companie aeriana pentru sustinerea comercializarii biocombustibililor produsi”, a declarat directorul diviziei de energii alternative al Airbus, Paul Nash.
Bio-kerosenul se afla in etapa finala de aprobare de catre Asociatia Internationala pentru Testarea Materialelor (ASTM) in SUA, pentru ca utilizarea acestuia in proportie 50%, in combinatie de cu combustibilul traditional, sa devina obligatorie in cadrul zborurilor comerciale.