Ancheta
Comisiei Europene a pornit de la o plangere a companiei concurente, care se refera la un
contract de marketing intre Aeroportul International Timisoara si Wizz Air, incheiat in 2008 si la o schema de reducere a
taxelor de aeroport introdusa in august 2010.
Pe
baza informatiilor avute la dispozitie, Comisia a decis insa sa evalueze si
schemele de reducere a taxelor de aeroport practicate de AIT in 2007, 2008 si
2010 si motivul pentru care Wizz Air nu a platit inca taxele de aeroport care
i-au fost facturate pentru perioada octombrie 2009-februarie 2010.
“Comisia adopta opinia
preliminara potrivit careia, in acest caz, sunt indeplinite conditiile privind
existenta unui risc grav de prejudiciere semnificativa si ireparabila a unui
concurent”, se mentioneaza in documentul CE.
“Comisia
observa, de asemenea, ca piata de produse relevanta in transportul aerian este
perechea de orase. Reiese ca Wizz Air, in cazul celor cinci perechi de orase (rute – n.r.) pe
care concureaza cu Carpatair, incearca sa elimine
de pe piata compania Carpatair, folosindu-se de ajutor de stat ilegal. Daca
societatea Carpatair ar fi obligata sa renunte la cele cinci rute pe care concureaza,
acest lucru ar conduce, de asemenea, la o situatie de
monopol al companiei Wizz Air pe aceste rute. Un astfel de monopol ar
putea conduce la prejudicierea substantiala si ireparabila nu doar a companiei
Carpatair, dar si a consumatorilor”, se mai
mentioneaza in scrisoarea CE.
Comisia invita statul roman la o interventie urgenta in acest caz,
in conditiile in care reclamantul ar putea fi obligat sa isi solicite
insolventa.