American Airlines era singura mare companie aeriana americana care nu a
cerut intrarea in faliment in ultimii zece ani pentru a-si reduce datoriile si
costurile, relateaza Mediafax.
Totodata, compania nu a urmat un trend al fuziunilor din ultimii ani si a
coborat de pe primul loc la nivel mondial pe locul al treilea in Statele Unite
dupa United Continental Holdings si Delta Air Lines.
In cererea pentru protectie impotriva legii falimentului, American Airlines,
care si-a inceput activitatea cu livrarea de posta aeriana in anii ’20, a mentionat
active de 24,7 miliarde de dolari si datorii de 29,6 miliarde de dolari.
Zborurile American Airlines si cele ale diviziei regionale American Eagle se
vor desfasura dupa programul normal, a anuntat compania.
AMR a incercat sa evite falimentul dupa atentatele teroriste din 2001 din
SUA, care au lovit puternic traficul aerian de pasageri.
Operatorii aerieni
rivali au folosit legea falimentului pentru a restructura datoriile si pentru a
scapa de costuri cu fondurile de pensii ale angajatilor.
Conducerea American Airlines negocia inca din 2006 cu reprezentanti ai
angajatilor pentru a creste productivitatea, astfel incat sa recupereze din
dezavantajul legat de costuri in raport cu alti operatori.
Pilotii, insotitorii de zbor, mecanicii si alti angajati intentionau sa
foloseasca negocierile pentru a recupera o parte din beneficiile anuale de 1,6
miliarde de dolari la care au renuntat in 2003 pentru a ajuta compania sa evite
falimentul.
Actiunile operatorului aerian s-au prabusit cu 79% in acest an.
American Airlines a fost infiintata de mai multe companii americane, care au
inceput un proces de consolidare in 1929 si au luat numele actual in 1934.
Printre pilotii uneia din companiile fondatoare, Robertson Aircraft Corp, s-a
aflat si Charles A. Lindbergh, primul pilot din lume care a zburat fara escala
peste Atlantic.