Martin a explicat ca vanzarile agentiilor de turism din Romania au scazut anul trecut intrucat multi romani fie au renuntat la vacante, fie au cumparat pachete turistice mai ieftine, care au inclus mai putine zile de cazare.
Corina Martin a dat ca exemplu scaderile de vanzari inregistrate pe litoralul romanesc, care concentreaza aproximativ 46% din capacitatea de cazare a Romaniei. In 2010, pe litoral s-au inregistrat scaderi ale vanzarilor cu 18% fata de 2009, in conditiile in care si in anul 2009 se inregistrasera scaderi de 15% fata de anul anterior.
„Efectele crizei economice asupra turismului au fost chiar mai puternice in 2010. Daca in anii trecuti romanii isi permiteau cate doua vacante, una vara, cealalta in perioada sarbatorilor de iarna, in 2010 multi romani au renuntat la a doua vacanta, iar unii nu si-au mai permis nici macar o vacanta pe an”, a afirmat presedintele ANAT.
Corina Martin a mai spus, raspunzand unei intrebari, ca, potrivit estimarilor ANAT, aproximativ zece la suta din cele aproape 850 de agentii de turism membre ale asociatiei au fost inchise, anul trecut, din cauza crizei economice.
Aceasta a precizat ca, inainte de criza economica, se inchideau anual aproape 10 – 15 agentii de turism, insa apareau altele.
Presedintele ANAT a mai spus ca patronatul pe care il reprezinta a solicitat Ministerului Turismului sa investeasca un milion de euro pentru promovarea turismului romanesc, dupa modelul Germaniei, care a promovat in randul propriilor cetateni turismul intern in perioada de criza.
Martin a mentionat ca propunerea ANAT in acest sens se afla in dezbatere la nivelul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.