Analistii industriei aeriene au precizat ca nivelul fondurilor liniilor aeriene s-a modificat asa ca este dificil sa oferi spatiu pentru paturi in loc de locuri, insa dorinta de diferentiere a brandului si a serviciilor pe segmentul de lux determina din ce in ce mai multe companii aeriene sa se intoarca catre aceasta facilitate.
British Airways a fost prima linie aeriana care a oferit paturi in 1996 pentru pasagerii de la clasa I, iar din 2000 aceeasi companie aeriana a inceput sa ofere aceasta facilitate si pentru clasa business.
Initiativa British Airways a fost urmata de alte linii aeriene ca South Africa Airways, Virgin Atlantic, Air Canada, Cathay Pacific si Singapore Airlines.
Singapore Airlines insa ofera chiar mai mult decat liniile aeriene europene, noua aeronava Airbus A 380 avand in interior „mini-apartamente” cu paturi duble.
Luna trecuta, United Airlines a devenit prima linie aeriana care a oferit scaune cu unghiuri de aplecare mari in aeronave, iar Delta planuieste sa introduca aceasta facilitate incepand cu anul viitor.
Scaunele au unghiuri de aplecare mari ofera posibilitatea de o avea suficiente locuri in aeronava si in acelasi timp ofera mai mult confort. Spre deosebire de paturi, scaunele cu unghiuri de inclinare mari nu ofera un grad de inclinare de 180 de grade.
Paturile din aeronave nu reprezinta insa o noutate. Inca din anii ’30 diferite linii aeriene au experimentat aceasta facilitate, care insa a fost abandonata.