Portofoliul de hoteluri ai companiei Sol Melia cumuleaza 2.000 de camere.
„Melia Grand Hermitage, care este cel mai mare hotel din statiunea Nisipurile de Aur, a inregistrat in acest an o crestere de 15 % a numarului de turisti romani care vin la sfarsit de saptamana, comparativ cu 2009 si, respectiv, o crestere de 27% fata de anul 2008”, a precizat Antonio Arnedo, general manager al hotelului.
„Motivele acestor cresteri sunt multiple: pentru turistii care locuiesc in Sudul Romaniei, inclusiv Bucuresti, distanta este comparabila cu cea pe care trebuie sa o parcurga pana la litoralul romanesc, iar drumul pana la Varna nu este deloc aglomerat. In plus, foarte des, preturile practicate de hoteluri pentru weekend-uri nu sunt mai mari decat cele aferente vacantelor de sapte zile sau mai mult”, a explicat Maria Shishkova, directoarea de vanzari a Sol Melia.
De exemplu, in luna iulie, hotelul de 5 stele Melia Grand Hermitage a practicat preturi cuprinse intre 77 si 108 euro/ zi per persoana in regim „all inclusive” si, respectiv, intre 47 si 78 euro/ zi per persoana pentru cazare si mic dejun, indiferent de numarul de zile achizitionate de tursti.
Statiunile Nessebar si Obzor au inregistrat la randul lor o crestere a numarului de turisti romani care vin sa isi petreaca weekend-urile. „Numarul turistilor romani care isi petrec weekend-urile in hotelurile noastre de 4 stele din Nessebar a crescut in acest an cu 12% fata de anul trecut, in timp ce la Sol Nessebar Palace (hotel de 5 stele) am avut cu 28 % mai multi turisti romani care au venit in 2010 pentru a-si petrece sfarsitul de saptamana, comparativ cu anul precedent”, a precizat Lubo Lipchev, general manager Sol Nessebar Resort.
„In ceea ce priveste facilitatile noastre de vacanta din Obzor, in acest an in week-end-uri numarul turistilor romani a crescut deja cu 25 % fata de 2009”, a adaugat Ivan Donev, general manager al Sol Luna Bay.
Desi in crestere in ultimii ani, turismul de weekend are o pondere redusa in totalul vacantelor achizitionate in hotelurile de pe litoralul bulgaresc. „Din totalul vacantelor achizitionate de turistii romani, numai 20 % au o durata de doar 2- 3 zile; majoritatea biletelor de vacanta au o perioada de 7 zile. Turismul de weekend nu este un segment pe care sa ne bazam afacerile, dar il incurajam intrucat contribuie la cresterea gradului de ocupare al camerelor”, completeaza Maria Shishkova.