Reprezentantii agentiilor au pareri impartite asupra ratei de crestere a acestui tip de turism in 2008, insa estimarile lor variaza de asemenea intre 15% si 30%.
Libera circulatie pe teritoriul Uniunii Europene si numarul ridicat al zborurilor directe ale liniilor aeriene low-cost vor determina o crestere a acestui tip de vacante, au precizat reprezentantii ANAT.
In ceea ce priveste ponderea vacantelor tip city-break in totalul vacantelor din strainatate ale romanilor in 2008, potrivit estimarilor jucatorilor de pe piata, acestea se situeaza intre 5% si 10%, ceea ce intre 75.000 si 150.000 de persoane.
„Consider ca o pondere de 10% este putin cam mult, pentru ca numarul turistilor romani care aleg aceste pachete este de maxim 100.000”, a spus Mircea Vladu, proprietarul agentiei de turism Prestige Tours.
Reprezentantii ANAT estimeaza ca in 2008, peste 1,5 milioane de romani vor pleca in vacanta in afara tarii, cu circa 25% mai mult decat in 2007.
Vacantele tip city-break implica vizitarea oraselor mari din strainatate, aceste pachete fiind centrate pe componenta culturala, desi cuprind in majoritatea cazurilor si o componenta de shopping.
In general, tarifele pentru astfel de pachete pornesc de la circa 250 euro de persoana.
Pachetul turistic de week-end este o vacanta aditionala
„Vacantele tip city-break sunt vacante aditionale, vacantele de baza pentru romani fiind cele din perioada concediilor, care dureaza de regula o saptamana”, a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT.
Unul dintre aspectele pozitive ale city-break-ului este chiar faptul ca nu depinde de perioada concediilor, fiind vorba de excursii de 2-3 zile, in care clientii isi iau cel mult o zi libera, a mai spus Badulescu.
Vedetele acestui tip de turism sunt Parisul, Viena si Barcelona, cel mai des fiind vizitate orasele din vestul Europei.
Totusi, destinatiile alese de turisti sunt determinate si de sezon. Iarna, romanii aleg vacante de week-end in orase calde ca Dubai sau Cairo si destinatii pentru cumparaturile de Craciun, cum ar fi orase din Germania sau Franta, a explicat Bogdan Gligor, directorul Atlantic Tour, agentia imobiliara care a si inregistrat marca „city-break” in Romania, in urma cu 10 ani.
Compania Atlantic Tour a avut in 2007 peste 1.000 de clienti care au cumparat pachete city-break, agentia avand si un catalog special destinat acestor pachete.
„In cazul nostru, clientii au de obicei peste 30 de ani, sunt persoane cu studii superioare si care stiu exact ce destinatii doresc”, a mai spus Gligor.