Avionul a decolat de pe aeroportul Washington-Dulles la
ora locala 04:46 si urmeaza sa aterizeze pe aeroportul J.F.Kennedy din New York
in noaptea de sambata spre duminica la ora locala 02:00 (06:00 GMT).
Zborul deasupra SUA a inceput pe data de 3 mai in apropiere de San Francisco.
Aparatul a aterizat succesiv in Phoenix (Arizona), Dallas/Fort Worth (Texas),
Saint Louis (Missouri), Cincinnati (Ohio) si Washington.
Una dintre cele mai frumoase amintiri pentru pilotul elvetian Bertrand Piccard
a fost zborul deasupra podului Golden Gate Bridge din California, in timp ce
compatriotul sau André Borschberg evoca episoade mai periculoase, precum acelea
in care vantul ameninta sa devieze aparatul de la traseu.
Traversarea SUA a fost ‘mai dificila decat am prevazut
din cauza conditiilor meteo, au fost multe tornade si furtuni care au condus la
intarzieri sau la amanarea unor etape’, explica acesta.
‘Obiectivul nostru nu este doar de a traversa Statele Unite, ci sa aratam ca
acest proiect este util societatii, pentru a arata oamenilor ca lumea poate fi
eficienta folosind tehnologiile curate’, adauga aventurierul elvetian, citat de
Agerpres.
Avionul a fost construit din fibra de carbon. El are o anvergura de 63,4 metri,
la fel ca un Boeing 747 si alimentarea sa este furnizata de 12.000 de celule
fotovoltaice care pot produce suficienta energie electrica pentru a incarca
bateria de litiu care cantareste 400 de kilograme si furnizeaza energie celor
patru motoare electrice cu elice.
Primul zbor al avionului Solar Impulse a fost in anul 2009. Anul urmator a
realizat un zbor de 26 de ore, atunci fiind dovedit ca are capacitatea de a
acumula suficienta energie in timpul zilei pentru a putea zbura si noaptea. In
anul 2011 a efectuat primul sau zbor international, intre Belgia si Franta si in
luna iunie 2012 a zburat intre Madrid si Rabat.
Cei doi piloti intentioneaza sa realizeze cu acest aparat un ocol al Pamantului
in anul 2015.