In prezent, aeroportul din Timisoara este in subordinea ministerului, in timp ce unitatea din Arad este administrata de consiliul judetean.
„Ideea pe care o lansez este sa facem o companie in care sa aiba participatii si Ministerul si CJ Timis, Primaria Timisoara, Consiliul Local Timisoara, CL Arad si CJ Arad. Compania sa exploateze inteligent si in favoarea lor, ambele aeroporturi. Aeroportul Timisoara ar putea fi orientat spre traficul de pasageri, in timp ce aeroportul Arad se poate concentra pe cargo”, a mai spus Berceanu.
Propunerea ministrului Berceanu poate fi pusa in practica, daca partenerii vor fi de acord, printre care autoritatile locale din Arad si Timisoara.
„Este o problema faptul ca sunt doua aeroporturi foarte apropiate, Timisoara si Arad, care isi fac din ce in ce mai multa concurenta, ambele parti pierzand. Timisoara este momentan un pic mai bine plasata in aceasta concurenta, pentru ca apartine ministerului, fata de Arad, care apartine CJ Arad. Se discuta despre descentralizare si eventual s-ar putea sa ne gandim sa dam consiliului judetean aeroportul din Timisoara. Mai bine decat aceasta descentralizare ar fi sa facem o Companie a Aeroporturilor Banat”, a declarat Radu Berceanu.
Potrivit ministrului, atunci cand autostrada Arad-Timisoara va fi finalizata, distanta dintre cele doua localitati va fi parcursa in 20 de minute. In aceste conditii, ambele aeroporturi vor incerca sa introduca conditii bune pentru pasageri. Concurenta intre cele doua aeroporturi nu ar fi benefica pentru niciuna dintre parti, potrivit acestuia.