„Noi ii consideram concurenti directi mai degraba pe MyAir decat pe Wizz Air, pentru ca primii sunt mai apropiati de noi ca rute de transport”, a comentat Catalin Ilie, deputy general manager Blue Air.
Conform datelor remise DailyBusiness de catre Wizz Air si Blue Air, in primele 4 luni ale anului trecut, Blue Air a transportat cu 145% mai multi pasageri decat Wizz Air (210.000, fata de 85.000), in timp ce in aceeasi perioada a acestui an numarul pasagerilor companiei romanesti a fost cu doar 10% mai mare decat al Wizz Air (240.000, fata de 225.000).
Catalin Ilie a mai spus ca, luand in considerare numarul de zboruri si gradul de ocupare raportat la capacitatea aeronavelor, deocamdata Wizz Air nu poate depasi Blue Air.
Desi au fost nominalizati de Blue Air ca un competitor mai amenintator decat Wizz Air, italienii de la My Air au transportat doar 120.000 de pasageri in primele patru luni, cu aproape 90% mai putin decat Wizz Air in primele 4 luni din 2008.
Oficialii Wizz Air au declarat la finalul anului trecut ca vor sa devina lideri de piata in Romania anul acesta, estimand un numar de 1 mil. de pasageri transportati pe intreg anul. Totusi, Blue Air a avansat un numar mai mare de pasageri estimat pentru acest an, de 1,15 milioane.
Pentru 2008, Blue Air estimeaza ca va inregistra o crestere de 25% a cifrei de afaceri pana la 120 mil. euro, in timp ce Wizz Air si My Air nu au facut astfel de estimari.
„Cifra de afaceri si numarul de pasageri ar putea chiar sa creasca cu 7-8 puncte procentuale peste estimari in 2008”, a precizat Catalin Ilie, deputy general manager Blue Air.
Blue Air, liderul pietei de transport low-cost in 2007, a inregistrat o crestere a numarului pasagerilor transportati in primele 4 luni de circa 15%, fata de aceeasi perioada din 2007, cand a transportat 210.000 pasageri.
„In primele 4 luni din 2008 am operat in medie 108 de zboruri/saptamana. Capacitatea media a aeronavelor cu care am operat este de 150 de pasageri, iar gradul mediu de ocupare a fost de 85% in primele 4 luni, a spus Raluca Pauna, marketing assistent Blue Air.
De asemenea Wizz Air are un grad mediu de ocupare de 85%, insa capacitatea aeronavelor este de 180 de locuri, iar numarul de zboruri saptamanale a ajuns in mai 2008 la 67.
In primele 4 luni, cele mai frecventate destinatii de catre calatorii Blue Air au fost Bruxelles, Valencia, Lisabona si Verona, in timp ce destinatiile pe care Wizz Air transporta cei mai multi pasageri sunt Roma, Londra si Barcelona. Totodata, si destinatiile din Italia si Germania sunt foarte solicitate, pentru ca sunt tari in care multi romani fie muncesc, fie merg la studii, au precizat reprezentantii companiei.
Wizz Air a introdus, incepand cu data de 29 februarie 2008, prima cursa interna Cluj-Bucuresti, cu un grad de ocupare estimat de 85% pentru acest an. Oficialii companiei au estimat, anterior ca circa 30% din pasagerii transportati din Romania anul acesta vor pleca de pe aeroportul Cluj.