Reprezentantul operatorului aerian a adaugat ca in luna decembrie va fi inaugurata o noua destinatie in Italia, la Trevi sau Venetia, pe aeroportul Marco Polo.
De asemenea, Blue Air intentioneaza ca in viitor sa adauge minim trei destinatii externe in partea de sud a Frantei, respectiv Marsilia si in partea de est a Mediteranei, in Cipru si la Tel Aviv.
Pe de alta parte, directorul general al Blue Air a declarat ca intentioneaza sa incerce operarea unei alte curse, din Bucuresti la Berlin si retur, cu escala la Oradea, pentru ca SIF Transilvania investeste in ultima perioada foarte mult in complexul hotelier din statiunea Felix si astfel exista si o cerere mare venita din partea turistilor germani pentru a ajunge in acea zona. Acest lucru ar putea determina o crestere a ponderii calatorilor din segmentul turistic de incoming depasindu-se astfel previziunile in privinta cresterii traficului aerian pe acest segment.
In privinta preturilor la bilete, Gheorghe Racaru a subliniat ca anul acesta nu vor fi efectuate scumpiri si a adaugat ca in principiu, ramane aceeasi structura de preturi pana la sfarsitul sezonului de iara, care se va termina la sfarsitul lunii martie 2008.
El a precizat ca daca pretul petrolului pe plan international va continua sa creasca, este posibil sa se adauge o taxa de maxim 4% sau 5% din pretul unui bilet, pentru ca deja, de la inceputul anului si pana in prezent, costul cu carburantii a depasit 40 de procente din pretul unui bilet de avion.
Gheorghe Racanu a vorbit si despre o posibila listare a companiei Blue Air la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). El a precizat ca au avut loc unele discutii cu fonduri de investitii si chiar alte companii aeriene, dar nu s-a finalizat nici un proiect, din pricina faptului ca nu corespundeau strategiile de dezvoltare. In schimb, Racaru a subliniat ca Blue Air nu se gandeste sa efectueze si zboruri mai lungi, care sa se efectueze in afara Europei, pentru ca astfel s-ar intra intr-o alta categorie de zboruri si cel mai bine ar fi ca Blue Air sa ramana pe nisa in care si-a format deja o cota de piata.
Romanii ce muncesc in strainatate si rudele care ii viziteaza reprezinta 30-40% din totalul pasagerilor ce folosesc serviciile Blue Air, potrivit lui Gheorghe Racaru.
Totusi, in functie de destinatie, difera si tipul pasagerilor. Pe destinatiile Italia si Spania predomina calatorii care merg la munca si turistii, in timp ce calatoriile in scop de afaceri sau studiu sunt destul de putine. In schimb, in state precum Germania, Franta sau Anglia, ponderea calatoriilor in scop de afaceri este mai mare.
Directorul general al Blue Air a explicat ca grupurile de pasageri organizate difera ca numar si frecventa in functie de perioadele anului. De asemenea, Gheorghe Racaru a declarat ca intr-un clasament al volumului, cursele charter reprezinta aproximativ 12-14% din totalul zborurilor efectuate.