„Momentan se vorbeste despre ceva ipotetic, care cred ca in mai putin de 3 ani nu se va pune in practica. Noi, fara doar si poate, vom demara constructia terminalului Plecari, mai ales ca aeroportul Baneasa are nevoie”, a spus Ilie.
Investitia in terminal este estimata la circa 10 milioane euro si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2008, dupa obtinerea tuturor avizelor si aprobarilor necesare, sa inceapa constructia. Termenul de finalizare este de 8 luni de la inceperea lucrarilor.
Anterior, operatorii aerieni au criticat intentia autoritatilor de a-i muta definitiv pe Otopeni.
„Noi nu vom putea suporta tarifele de pe Otopeni. Taxele de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa – n.r.) sunt mult mai convenabile, iar clientii nostri nu au nevoie de lux, ci de preturi bune si sa ajunga in siguranta la destinatie”, a spus Antonio Iervolino, directorul general al MyAir.
La randul sau, nici directorul general al Blue Air nu este de acord ca operatorii low-cost sa nu mai functioneze pe Baneasa.
„Nu fac speculatii pe niste vorbe goale. Cei care intentioneaza sa scoata companiile low-cost de pe Baneasa sunt rupti de realitate si fac declaratii fara suport, deoarece aeroportul Otopeni nu face fata nici acum, iar acest lucru se va observa si cand Baneasa va fi inchis aproape doua saptamani pentru lucrari”, a declarat Gheorghe Racaru, directorul general al Blue Air.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca i-a cerut ministrului Transporturilor sa pregateasca masurile necesare pentru transformarea aeroportului Baneasa, astfel incat acesta sa deserveasca societatea Romaero si sa preia avioanele mici, urmand ca zborurile low-cost sa fie preluate de aeroportul Otopeni.
„Aeroportul, in momentul de fata, dincolo de inconvenientele privind poluarea fonica, a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, pentru ca se afla in mijlocul orasului. Exista anumite reglementari de prudenta care fac ca aeroporturile sa fie amplasate in afara oraselor”, a declarat Tariceanu.