Blue Air chiar a intrat in insolventa anul trecut, dupa ce Tribunalul Bucuresti a admis cererile formulate de Carpatair si Service Excelence. Totusi, la data in care s-a admis intrarea in insolventa compania isi platise deja datoriile. In acest an recursul companiei aeriene low-cost a fost admis si procedura de insolventa suspendata.
Chiar daca compania a scapat de insolventa, cererile din partea creditorilor se tin inca lant. In ultimele 6 luni, inregistrandu-se peste 10 dosare impotriva operatorului.
4 dintre aceste dosare au fost inregistrate in acest an. Pe 5 ianurie compania Aeromed Clinic a cerut insolventa Blue Air, pe 3 martie a venit randul Global Professional Consulting, pe 11 martie a urmat cererea inaintata de PDM Corporate Fashion Verwaltungs, iar pe 14 martie Catavencu SA.
Oficialii Blue Air nu au facut niciun comentariu pana la data publicarii articolului. (update:16 martie)Toate aceste dosare vin ca un ecou in urma primului dosar de acest gen de anul trecut, insa acesta din urma fiind deja finalizat implicit recunoasterea business-ului nostru ca fiind unul stabil, spun oficialii Blue Air.
Ce anume determina aceste intarzieri de plata?”O sa va raspund cu o intrebare. Ce companie nu are in prezent intarzieri de plata a diferitilor furnizori? Criza de la nivel mondial genereaza tot felul de blocaje financiare intre firmele colaboratoare”, spun oficialii Blue Air. Oficialii spun ca au planuri de stingere a datoriilor cu fiecare companie mentionata in parte.
Compania Blue Air estimeaza in acest an o crestere a afacerilor de aproximativ 5% fata de 2010, de la 150 milioane euro la 160 milioane euro, a declarat recent directorul de strategie si dezvoltare al grupului din care face parte operatorul aerian low-cost, Gheorghe Racaru.
Totodata, el a spus ca si numarul pasagerilor transportati va creste cu 5% in acest an, de la 1,5 milioane la 1,6 milioane pasageri, potrivit Mediafax.