Criza economica afecteaza business-ul Blue-Air. Muncitorii romani din Occident, principalul target al companiei, nu au mai calatorit atat de mult ca in anii trecuti. Nici inchirierea de chartere pentru firmele de turism nu a mai fost la nivelul scontat.
Directorul de strategie al Blue Air, Gheorghe Racaru, a declarat ca veniturile din chartere au scazut in acest an la 3-4 milioane de euro, fata de 10 milioane euro in 2008.
El a explicat aceasta situatie prin faptul ca multi tur-operatori nu au mai riscat sa angajeze chartere fara sa aiba cursele ocupate la maxim, iar din acest motiv, multe au fost anulate, iar turistii au fost trimisi la destinatie cu curse de linie.
In aceste conditii, odata cu trecere la orarul de toamna-iarna, Blue Air va inchide bazele de operare din Sibiu si Larnaca si va renunta la la 4 din cele 11 aeronave inchiriate.
Curse mai putine
Conducerea companiei a anuntat ca vor fi pastrate toate cursele catre Franta, Anglia, Spania, Cipru si Germania, insa va fi redusa frecventa de zbor. Decizia vine pe fondul scaderii generale a traficului de pasageri.
Blue Air a fost nevoita, tocmai din lipsa de pasageri, sa anuleze in aceasta luna trei zboruri din Arad, Cluj-Napoca si Timisoara spre Bucuresti.
„Avem o presiune pe gradul de ocupare al avioanelor. Din acest motiv, impreuna cu conducerea companiei si cu partenerii de afaceri, am cazut de acord sa reducem din capacitate. In acelasi timp, reducand din capacitate, putem opera cu capacitate mai mica mentinand frecventele pe anumite destinatii„, a declarat Racaru.
Blue Air, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state, cu o flota de 11 aeronave.
Compania a transportat anul trecut 1,8 milioane de pasageri, iar in acest an se prognozeaza ca numarul pasagerilor va depasi 2,2 milioane.
Compania aeriana Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, iar pentru acest an mizeaza pe venituri de 200 mil. euro.
In ciuda rezultatelor pozitive, compania a continuat sa se confrunte cu probleme financiare. Compania de transport aerian low cost a facut in acest an obiectul mai multor dosare de insolventa la Tribunalul Bucuresti, printre solicitanti aflandu-se clubul Rapid sau Carpatair.
Pe de alta parte, potrivit datelor ANAF, compania de servicii aeriene private (inchiriat de aeronave-n.r.) Direct Aero Services si operatorul aerian low-cost Blue Air, afaceri controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, aveau la finalul lunii iunie datorii de 4,7 mil. lei, respectiv 1,8 mil. lei la bugetul de stat (in total 1,5 mil. euro – n.r.)
Potrivit informatiilor de pe site-ul ANAF, in cazul ambelor firme s-a inceput procedura de executare silita.