Inginerii Boeing verifica in prezent cele 23 de aeronave deja asamblate, unele avand nevoie de o interventie ce poate dura pana la opt zile.
Ampenajul orizontal, care pune probleme, este o piesa situata in spatele avioanelor si are rolul de a le asigura stabilitatea in zbor. La avionul 787, ampenajul este fabricat de grupul italian Aliena, relateaza Mediafax.
Yvonne Leach, o purtatoare de cuvant a Boeing, a apreciat ca problema este „regretabila, dar sub control”.
„Am decis sa fim prudenti si sa efectuam mai intai inspectii”, a declarat ea, adaugand ca dificultatile intampinate nu vor intarzia calendarul de productie.
Structura inovatoare a modelului 787, compusa in proportie de 50% din materiale compozite, precum si procesul sau de fabricare, extins in peste o suta de locatii, au stat in spatele multor probleme tehnice cu care Boeing a trebuit sa se confrunte.
Primul zbor de incercare al avionului Dreamliner a avut loc la 22 decembrie 2009, cu doi ani intarziere. Constructorul preconizeaza livrarea primului exemplar companiei aeriene japoneze ANA, la sfarsitul anului 2010.
Boeing anuntase la sfarsitul lunii mai ca intentioneaza sa accelereze productia aeronavei, de la 2 modele pe luna in prezent, la 10 modele pe luna, pana la sfarsitul anului 2013. Compania afirmase atunci ca progresele in vederea asamblarii avionului 787 erau accelerate si prezentase un carnet de comenzi de 860 de avioane.