Potrivit ministrului, The Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs – OHIM) a declarat brandul Romaniei ca fiind original pe 28 octombrie, iar raspunsul celor de la OSIM a venit in urma cu o luna, informeaza Mediafax.
Udrea a adaugat ca a primit o declaratie de la compania pe site-ul careia era postata o imagine similara celei din brandul turistic al Romaniei, in care era specificat ca desenul din logo-ul romanesc este original.
„Cel despre care s-a scris ca ar fi creator ne-a dat o declaratie in care specifica faptul ca nu este vorba de un produs identic, ci este un desen original si il recunoaste ca atare. In aceste conditii, brandul Romaniei este considerat original pe piata interna si internationala si il vom folosi in toate campaniile viitoare, inclusiv in cea pe care o vom derula impreuna cu Facebook”, a adaugat Udrea.
Brandul de turism a fost realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.
Brandul invita la explorarea „gradinii carpatice” in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu. In centrul logoului apare scris „Romania” intr-un font rotund si o frunza in nuante de verde si albastru.
In ziua lansarii acestuia, pe site-ul unei companii din strainatate a aparut o imagine asemanatoare cu identitatea vizuala a brandului Romaniei.
Ulterior, MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS a raspuns ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.