Pentru brandul turistic al Romaniei au concurat 13 companii sau grupuri de companii, din care 3 s-au calificat in ultima etapa a selectiei. Castigatoare a fost declarata oferta cu pretul cel mai scazut.
Brandul turistic al Romaniei va fi realizat pana cel tarziu in luna aprilie a anului viitor.
Acesta presupune: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a tarii pe pietele sursa de turism; determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii; identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica; conceptualizarea, crearea si proiectarea identitatii vizuale a brandului, liniile directoare pentru implementare si pentru strategia de comunicare.
Suma pe care o va plati Ministerul Turismului pentru aceste servicii este de 894.970 de euro, bani alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana.
THR este una din cele mai mari companii specializate in branding turistic si marketingul destinatiilor.
Conform informatiilor existente in oferta, Eulogio Bordas, presedintele companiei, are peste 21 ani de experienta in domeniu. El s-a implicat in dezvoltarea de branduri turistice nationale pentru Spania, Croatia, Argentina, Andorra, Chile, Guatemala, Bolivia, Grecia, Polonia, Belgia si Cuba, precum si de branduri turistice supranationale pentru America Centrala, Europa, Maya World si Amazonia.
THR a creat si brandurile turistice pentru destinatii locale si regionale precum Istria (Croatia), Insulele Canare (Spania), Insulele Baleare (Spania), Cancun (Mexic), Huatulco si Oaxaca (Mexic), Para State (Brazilia), Estoril (Portugalia), Dubrovnik (Croatia).