Brasovul, Timisoara si Clujul inca nu sunt asa cunoscute in toata Europa, pentru ca nu au avut sansa brand-uirii asa cum a avut-o Sibiul, a precizat Morariu.
Aceasta a adaugat ca orasele turistice se impun prin numarul de turisti care il viziteaza, nu numai prin cei care il tranziteaza.
„Ceea ce face din Sibiu un oras turistic este faptul ca aici nu intalnim un haos imobiliar, este curat, iar centrul istoric a fost renovat”, a spus Morariu.
Secretarul de stat a subliniat ca pe langa orasele turistice, Romania trebuie sa se orienteze spre promovarea turismului balnear si a ecoturismului, informeaza NewsIn.
„Litoralul nu este o prioritate, pentru ca aici, daca e vreme buna, atunci vor fi si turisti. Pentru noi este important sa avem orase turistice, pentru a se dezvolta si turismul de business, iar statiunile balneare si eco-turismul trebuie valorificate”, este de parere Lucia Morariu.
Oficialul ministerului de resort a mai spus ca incepand din 11 septembrie au inceput depunerile de proiecte pentru fondurile europene. Acestea vor putea fi depuse pana in 16 ianuarie.
In total vor fi disponibile 150 milioane euro, din care 55 milioane pentru promovarea destinatiilor turistice, 75 milioane pentru crearea brandului de tara, iar 20 milioane pentru infiintarea Centrelor de Informare Turistica.