Astfel, Capitala se afla pe pozitia a 4-a, intr-un top care include 50 de orase importante din Europa, cu un tarif mediu de cazare de 71 de euro in luna august. Cel mai ieftin oras a fost Sofia, cu un tarif mediu de cazare de 65 euro. Sofia este si orasul care a inregistrat cea mai mare scadere de tarife in august, fata de aceeasi luna a anului trecut, de 7%.
Urmatoarele orase cu cele mai ieftine cazari sunt Granada si Sevilia, cu un tarif mediu de 66 euro. Budapesta si Birmingham se claseaza dupa Bucuresti, cu un tarif mediu de 72 euro pe noapte. Geneva este cel mai scump oras, cu un tarif mediu de cazare de 220 euro pe noapte, in top urmeaza Edinburgh cu 214 euro pe noapte si Venetia cu 197 euro pe noapte.
Preturile sunt calculate pentru camerele standard duble. Tarifele medii din Capitala nu au avut fluctuatii lunare semnificative in acest an.
Potrivit statisticilor [url=http://www.trivago.co.uk/]Trivago[/url], in ianuarie tarifele medii erau de 73 euro, iar in mai au ajuns la 76 euro pentru ca in vara, cand traditional este un sezon mai slab pentru turismul de afaceri, principalul factor de crestere in Bucuresti, sa scada la 71 euro. Ca variatii anuale, in august tarifele au fost in scadere pentru 36 de destinatii din cele 50 luate in calcul pentru realizarea indexului.
In Geneva, tarifele medii au scazut in august 2011 fata de aceesi perioada a anului tecut cu 23%, iar in Londra cu 19%. Florenta a inregistrat un declin de 15%, iar Roma de 14%.
De asemenea, multe orase au ajuns in august la cel mai jos nivel de pret din acest an. Printre aceste orase se numara Berlin, Madrid si Milano. Pe de alta parte august este o luna in care hotelurile din Scandinavia au inregistrat cresteri. In Norvegia tarifele au crescut cu 20%, in Finlanda cu 17%, iar in Danemarca cu 13%.
Hotelurile din Bucuresti au fost grav afectate de criza, in special pentru ca 90% din turistii din Capitala vin aici in interes de afaceri. Anul acesta, pentru a creste numarul turistilor de leisure din Capitala, ministerul Turismului a hotarat sa realizeze un plan de marketing turistic pentru oras.
Acest plan de marketing recomanda pozitionarea orasului ca destinatie pentru tineri, cunoscuta pentru viata de noapte si centrul istoric. „Am cerut o crestere medie anuala a numarului de turisti cu 4,5%, o crestere medie a innoptarilor de peste 6,8% si o crestere a notorietatii Capitalei pe cel putin trei piete tinta cu cel putin 15%”, a spus Elena Udrea, recent.