Gradul de ocupare al hotelurilor din Bucuresti a scazut cu 14,2%, ajungand pana la valoarea de 61,2%, in intervalul analizat, pe fondul turbulentelor economice si a ofertei de camere in crestere.
Cea mai mare scadere, de 24,9% a inregistrat-o Reykjavik, capitala Islandei.
Dupa mai multi ani in care Bucurestiul a acuzat lipsa unei oferte hoteliere corespunzatoare cu cererea in crestere, anul 2008 a adus in piata o oferta in exces, prin deschiderea hotelurilor Ramada Plaza, Radisson SAS si finalizarea extinderii Rin Grand Hotel.
„Capitala Romaniei este cu precadere o destinatie pentru turismul de afaceri, iar acest lucru reiese inca o data din cifrele acestui studiu. In conditiile in care mediul de afaceri isi reduce in aceasta perioada cheltuielile, inclusiv pe cele de calatorie, rata de ocupare si veniturile hotelurilor au de suferit”, a declarat George Mucibabici, presedintele Deloitte Romania.
Potrivit analizei firmei de consultanta, tariful mediu al hotelurilor din Bucuresti ajunge la 120 de euro, iar veniturile pe camera (revPAR) la 73 de euro. In perioada analizata, acest indicator a scazut cu 8,2%.
„In contextul actual de piata, perspectivele acestei industrii – ca de altfel, din intreaga economie – sunt incerte. Provocarea pe termen lung, pentru autoritatile locale si operatorii hotelieri si turistici deopotriva, este transformarea Capitalei intr-o destinatie culturala si de divertisment pentru turistii straini si romani”, a adaugat Mucibabici.
De altfel, criza financiara actuala poate deveni o oportunitate pentru industria hoteliera din tarile emergente.
Activitatea de investitii in operatiuni hoteliere a scazut cu aproximativ 5 miliarde de euro in Europa in perioada septembrie 2007 – septembrie 2008, de la aproape 21 miliarde de euro in perioada septembrie 2006 – septembrie 2007.
„Cu toate acestea, dezvoltatorii care pot strange bani acum se reorienteaza rapid spre piete emergente precum Turcia, Rusia sau Comunitatea Statelor Independente. Tumultul financiar actual poate reprezenta o oportunitate pentru companiile cu lichiditati care vor sa investeasca in firme sau active hoteliere aflate in dificultate”, a spus Alex Kyriakidis, global managing partner of Tourism, Hospitality & Leisure in cadrul Deloitte.
In cursul zilei de maine, veti putea citi pe DailyBusiness.ro un articol despre cum vad reprezentantii hotelurilor de 5 stele aceasta situatie.