„Fondurile prevazute se utilizeaza pentru servicii de expertiza, proiectare si executarea lucrarilor necesare redeschiderii circulatiei trenurilor in zona podului de la kilometrul 99+396, de pe linia 205 Brasov-Podu Olt, afectata de calamitatile naturale produse in luna iulie 2009”, se arata intr-un proiect de hotarare de Guvern, elaborat de MTI, citat de Mediafax.
Suma va fi asigurata din Fondul de interventie aflat la dispozitia Guvernului.
Ploiele torentiale din prima decada a lunii iulie au afectat infrastructura feroviara pe ruta Brasov-Podul Olt, astfel incat in prezent circulatia este inchisa intre statiile Arpas-Porumbacu deorece aluviunile au deplasat o pila a podului de la kilometrul 99.
Deschiderea circulatiei pe ruta respectiva presupune 3 etape, din care prima o reprezinta suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane de lei pentru achizitionarea la pachet a serviciului de proiectare si executie a lucrarilor de punere in siguranta a tablierelor si redeschiderea circulatiei trenurilor cu restrictii de viteza.
Etapa a doua presupune asigurarea sursei de finantare pentru refacerea pilei si punerea in siguranta a podului prin realizarea lucrarilor de aparare si protectie necesare in amonte si aval de pod. Valoarea lucrarilor a fost estimata la 8,3 milioane de lei, fara TVA, suma urmand sa fie cuprinsa in bugetul pe anul 2010 al CFR SA.
Dupa asigurarea sursei financiare pentru etapa a doua MTI va efectua lucrarile finale.