Agentia de turism Paralela 45, infiintata in 1990, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 39 milioane de euro, si estimeaza o crestere cu 8% anul acesta.
DailyBusiness: Ati primit pana acum oferte de preluare?
Alin Burcea: Am primit cateva oferte, dar neinteresante, pentru ca au fost oferte facute la modul neserios, de fonduri speculative.
DB: Cum ar trebui sa arate o companie internationala ca sa le acceptati oferta?
AB: In primul rand, ar trebui sa aiba bani si in plus sa fie o mare firma de turism care sa continue ce am facut eu, la o scara mult mai mare.
DB: La cat va evaluati agentia?
AB: Agentia mea valoreaza astazi minim 20 milioane de euro.
DB: In ce masura este influentata o agentie de turism in urma preluarii de catre una internationala?
AB: Cumpararea unei agentii de turism de catre un tour-operator mare aduce un plus de know-how, tarife mai bune, si avantajele integrarii intr-un grup.
DB: Cate unitati aveti deschise in sistem de franciza?
AB: In acest moment avem 5 unitati in sistem de franciza in tara si dorim sa dezvoltam in continuare. Costul unei francize Paralela 45 este 10.000 de euro la intrare, si circa 300 de euro pe luna reprezinta redeventa pentru o unitate.
DB: Daca ati primi oferte ati fi dispusi sa deschideti in sistem de franciza unitati si in afara?
AB: Deocamdata nu sunt interesat sa deschid franciza in afara. Nu suntem pregatiti.
DB:Cu cat cresc veniturile unei agentii de turism odata cu deschiderea propriului hotel (compania are doua hoteluri – n.r.)?
AB: Odata cu deschiderea unui hotel propriu, cifra de afaceri a agentiei a crescut cu circa 1 milion de euro.
DB: Ce procent din clientii dumneavoastra se cazeaza la hotelurile din portofoliu?
AB: Nu foarte multi, circa 2-3%.