“Circuitele sunt tot mai cautate de
romani de toate varstele. Grupul Christian Tour, din care face parte
si Europa Travel, vinde in jur de 12.000 pachete anual, la un tarif
mediu de 350 – 400 euro, deci un total de aproximativ 5 milioane de
euro anual. in prezent, sunt cativa mari touroperatori specializati
in circuite, acestia fiind cei care conteaza cand vorbim de valori
mari ca numar de turisti si sume, acoperind aproximativ 80% din
piata”, a aratat Teodor Calimanescu.
In ceea ce priveste
turismul pe litoralul romanesc, cele mai vandute statiuni sunt
Mamaia si Eforie Nord, iar pentru zona de munte, Valea Prahovei.
“Pentru turismul pe litoralul romanesc, estimam o crestere
a cererii fata de 2012 de aproximativ 15-20%. Felix, Mangalia, Valea
Oltului sunt cele mai cumparate oferte pe segmentul balneo.
Preferintele romanilor pentru destinatiile exotice nu s-au modificat,
in top ramanand Dubai, Republica Dominicana, Thailanda. Pentru
sejururi, se vinde Grecia, Bulgaria si Turcia. Valoarea medie a unui
sejur cumparat este de 350 de euro”, a precizat Calimanescu pentru
Agerpres.
Planificarea si cumpararea din timp a vacantelor,
in numar semnificativ marit, inca din toamna anului 2012, este un
element de noutate pentru piata de turism din Romania.
In
anul 2012, peste 25.000 de turisti au cumparat pachete de vacanta
prin Europa Travel, touroperatorul inregistrand o cifra de afaceri de
peste 25 milioane de lei.
“Pe semestrul I avem o crestere
de 22% fata de aceeasi perioada din 2012. Pentru intreg anul 2013
estimam o crestere de 20 – 25%, cu 30-35 milioane de lei cifra de
afaceri si peste 30.000 de turist”, a mai spus Teodor Calimanescu.