Spre exemplu, pe site-ul explore sunt propuse doua circuite turistice exclusiv in Romania. Unul de 5 zile in zona Transilvaniei, cu o oprire si in Bucuresti, la un pret de pornire de 710 dolari, fara zbor.
Al doilea pachet costa peste 1.500 de dolari fara zbor si este un circuit de 11 vile in satele din Maramures, Muntii Apuseni si Delta Dunarii.
Pe acelasi site, o vacanta de 8 zile in Turcia incepe de la 700 de dolari.
Explore Worldwide este o companie de turism infiintata in 1981, cu birouri in 130 de tari, specializata pe turismul de aventura.
Tucan Travel, o companie mica de turism din Marea Britanie, are mai multe circuite turistice in estul Europei, care include, printre alte tari, si Romania. Preturile pornesc de la 1.300 euro si ajung sa depaseasca 6.000 euro de persoana, in functie de durata circuitului si numarul de destinatii vizitate.
Circuitele Tucan Travel includ vizite in Bucuresti si Brasov. Preturile nu includ trasportul aerian. Circuitele dureaza intre 15 zile si peste 40 de zile.
Cele mai frecvente pachete turistice, dar si review-uri de destinatie de pe piata internationala se axeaza pe manastirile din Moldova, Brasov si Bucuresti, litoralul sau zonele de munte fiind mai putin mentionate.
Poiana Brasov este prezentata, spre exemplu, pe site-ul tur-operatorului Thomas Cook, ca fiind o destinatie foarte ieftina pentru britanici. Totusi, printre destinatiile de schi promovate de tur-operator nu se numara si Romania.
Cum se vede Romania turistica pe Internet
Romania ca destinatie turistica are mari lacune in lumea Internetului. Unul dintre putinele site-uri de prezentare este cel al birourilor de promovare turistica a Romaniei din SUA si Canada, romaniatourism.com. Site-ul a fost actualizat cu noul logo si slogan al Romaniei, insa administratorii au uitat sa updateze si sectiunea de oferte speciale, unde sunt prezentate promotii care dateaza din toamna lui 2010.
Destinatia turistica lipseste din paginile site-urilor unor tur-operatori cum este TUI, companie care anul trecut a reintrodus litoralul romanesc in cataloagele sale.
Grupul german TUI este nemultumit de serviciile si preturile de pe litoralul romanesc, iar ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, le-a promis reprezentantilor turoperatorului german ca va incerca sa rezolve o parte din probleme.
„Problematic in momentul de fata este mentalitatea hotelierului de a accepta cerintele turistului german”, a declarat Detlef Hohne, director de produs pentru Romania al TUI.
Intrebat ce-i place unui turist german pe litoralul romanesc, el nu a dat un raspuns. „Preturile de pe litoral sunt putin prea mari pentru gustul nostru. Preturile sunt decisive in alegerea destinatiilor de turism”, a adaugat el, citat de Mediafax.
Imbunatatirea serviciilor si infrastructurii sunt puncte cheie in planul de marketing turistic al Romaniei, alaturi de concentrarea promovarii pe Internet.
Pana in prezent, insa, proiectele de promovare a turismului local de Internet, inca nu au fost lansate, asa ca Romania ramane cu o imagine fragmentata si incompleta in lumea online-ului.
Printre proiectele de promovare turistica a Romaniei pe Internet se numara un site de promovare turistica, dar si un parteneriat cu Facebook.
Sosirile vizitatorilor straini in Romania, inregistrate la punctele de frontiera, au fost anul trecut de 7,49 milioane, in scadere cu 1% fata de anul 2009.
Cei mai multi vizitatori straini provin din tarile europene (94,7%).