Cele mai mici preturi le au vilele sau pensiunile care inca nu au fost finalizate. In aceste cazuri, proprietarii care in perioada de boom s-au apucat de constructie vand proiectele nefinalizate si pentru cateva zeci de mii de euro.
O astfel de situatie este pentru o vila neterminata din orasul Techirghiol, care costa 55.000 euro.
Vilele deja finalizate nu sunt mult mai scumpe, preturile plecand de la 150.000 euro (pentru constructiile mai vechi) si ajungand la 600.000-800.000 euro (pentru constructiile modernizate sau noi), desigur preturile fiind negociabile.
Hotelul Royal, de 3 stele, din Eforie Nord, construit in 2009, a fost scos la vanzare pentru 600.000 euro plus TVA, au spus pentru DailyBusiness.ro reprezentantii agentiei imobiliare Re/Max, agentul de vanzare al unitatii.
Pretul de vanzare al unitatii cu 17 camere se cifreaza la 1.100 euro pe metru patrat plus TVA, iar achizitia va presupune si preluarea contractului de concesiune pentru 4.000 mp de plaja.
Potrivit oficialilor agentiei imobiliare, hotelul aduce venituri de 30.000-40.000 euro pe an, existand contracte cu agentiile de turism pentru vanzarea camerelor.
O alta vila, ceva mai veche, dar modernizata, din Eforie Sud, costa 800.000 euro. Marius Manea, proprietarul acestei unitati, a spus pentru DailyBusiness ca a scos unitatea la vanzare de un an, iar pretul initial a fost 1 milion de euro. Lipsa interesului din partea cumparatorilor l-a determinat, insa, sa scada pretul la 800.000 euro.
Hotelurile din Mamaia au preturi mai ridicate, de obicei de ordinul milioanelor de euro. Acesta este si cazul unui hotel pozitionat in apropiere de Iaki, care este scos la vanzare pentru peste 2 milioane euro.
Pe piata locala exista un numar record de hoteluri si pensiuni scoase la vanzare, fie direct de catre proprietari, fie de executori bancari sau case de insolventa. Totusi, tranzactiile sunt extrem de rare.
Lipsa tranzactiilor este determinata in special de reticenta cumparatorilor fata de performanta afacerilor respective. Mai mult, potentialii cumparatori vor active al caror grad de ocupare sa fi fost chiar si in perioada crizei de aproape 100%, ceea ce in cazul multor unitati nu s-a intamplat.
Litoralul mai are un dezavantaj pentru potentialii cumparatori: sezonalitatea afacerii. Foarte putine din unitatile de cazare de pe litoral reusesc sa obtina venituri si in extra-sezon.
Investitiile suplimentare pe care unele proprietati scoase la vanzare le-ar necesita reprezinta un alt aspect care indeparteaza potentialii cumparatori.
Printre unitatile de cazare scoase la vanzare se numara hotelul Silva din statiunea Busteni, detinut de Carpatours. Unitatea a fost scoasa la vanzare, pentru 5,5 milioane de euro.
De asemenea societatile Mamaia SA, Litoral SA si Neptun-Olimp SA, unde Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) este actionar, au scos la vanzare, in luna noiembrie, active din patrimoniu la preturi de pornire care insumeaza 7,5 milioane euro.
In cadrul licitatiilor organizate de minister, au aparut si tranzactii. Vega Company a cumparat complexul turistic „Faleza Galati” cu 2,6 milioane euro, in luna noiembrie 2010.
O alta unitate de cazare scoasa la vanzare este hotelul Scandinavia din statiunea Mamaia, care este executat silit. Pretul de pornire este de 8 milioane de lei inclusiv TVA.