In timpul zborului, vinul rosu are mai multa cautare in randul turistilor, iar vinul alb este mai mult consumat in salile de asteptare, de la sol.
Astfel, datele companiei arata ca in ultimele 12 luni, British Airways a servit 69.500 de sticle de sampanie, 79.500 sticle de vin alb si 86.300 sticle de vin rosu la bordul aeronavelor sale. Compania aeriana a transportat in ultimul an 32 milioane de pasageri.
In acelasi timp, in salile de asteptare din Londra ale companiei au fost consumate pe parcursul anului trecut 75.000 sticle de sampanie, 38.000 sticle de vin alb si 29.000 sticle de vin rosu.
Cu o flota de 240 de aeronave care zboara catre 158 destinatii, si cu un trafic mediu anual de 30 de miliaone de pasageri, compania aeriana serveste totodata, 100.000 mese pe zi, in toata lumea.
In ciuda meniurilor variate pe care companiile aeriene incearca sa le introduca, specialistii spun ca
perceptia gustului se poate reduce cu pana la 30%, la altitudine.
Totodata, reprezentantii aceleiasi companii sustin ca desi o aeronava poate sa zboare si la 10.000 de metri altitudine, presiunea din cabina este reglata astfel incat sa fie echivalenta celei de la altitudinea de aproximativ 2,650 metri.
In aceste conditii, temperatura la care fierbe apa se reduce cu aproximativ 1,1°C la fiecare 300 metri castigati in altitudine, ceea ce inseamna ca in timpul zborului, apa fiarta are o temperatura de aproximativ 66 de grade Celsius, in timp ce, in mod normal aceasta fierbe la 100 de grade.
„Cabina avionului este presurizata la valoarea echivalenta altitudinii de 2,650 m, ceea ce inseamna ca apa fierbe la 91°C. Asa se explica de ce niciodata nu poti sa primesti in zbor o ceasca de ceai clocotit”, sustin reprezentantii aceleiasi companii.
British Airways este cea mai mare companie aeriana din Marea Britanie, iar principalele baze operationale sunt cele doua mari aeroporturi ale Londrei, Heathrow si Gatwick.
Compania este detinuta in totalitate de investitori privati dintre care aproximativ 50% din proprii angajati.