Daca
pretul, ca opreliste in realizarea unei rezervari, a scazut ca pondere de la
21% la 18%, problemele tehnice sunt o problema pentru o pondere mai mare din
turisti.
In T4 2010, doar 14% din turisti spuneau ca nu au facut o rezevare din cauza
problemelor tehnice, cum ar fi schimbarea tarifelor in timpul procesului de
rezervare sau imposibilitatea de a gasi ofertele promotionale promovate. In
primul trimestru din 2011, ponderea celor care s-au confruntat cu aceste
probleme a ajuns la 18%.
O
alta problema intampinata de un numar mare de turisti atunci cand vor sa
rezerve este indisponibilitatea camerelor afisate pe site-uri. 15% dintre turisti se
plang de acest aspect, insa mentioneaza ca sunand direct la unitatea de cazare reusesc
sa mai gaseasca camere.
Turistii
de business atrag atentia si asupra faptului ca inca au dificultati in a gasi
informatiile specifice legate de unitatea de cazare pe care o aleg, cum ar fi
detalii despre sali de conferinta, servicii de transfer sau distanta fata de
alte locuri. Ca
pondere, aproape 70% dintre vizitatorii site-urilor de rezervari si-au contractat camere prin aceste portaluri.
Cei
mai multi utilizatori, peste 40%, aleg hoteluri “midscale”, nici prea scumpe,
nici prea ieftine, 35% se orienteaza catre unitatile de lux si doar 12% opteaza pentru cele
economy. Doar 28% dintre cei care intra pe site-uri de rezervari o fac cu acest
scop. 26% intra doar ca sa se informeze
si 21% ca sa compare tarife.
Potrivit
studiului, ponderea turismul de afaceri a crescut la 32% din totalul
rezervarilor, de la 29% in T4 2010. De asemenea, innoptarile la hoteluri de lux
si-au crescut ponderea pana la 44% in primul trimestru, de la 36% in T4 2010.
Analiza
a luat in calcul experienta a peste 130.000 de persoane care au vizitat peste
100 de site-uri de turism.