Destinatiile interne cele mai vandute
pentru iarna 2013-2014 au fost cele de ski, statiunile montane si de
agroturism –– destinatii precum Valea Prahovei, Poiana Brasov,
Bucovina, etc. Litoralul romanesc se prefigureaza a fi, din nou,
destinatia vedeta a sezonului estival urmator, fiind cel mai
solicitat produs turistic intern si cel mai vandut produs in sistem
early-booking, Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism
din Romania (ANAT).
Destinatiile externe cele
mai dorite au ramas cele din anii anteriori: Turcia, Grecia,
Bulgaria, Spania. Agentiile de turism membre preconizeaza o crestere
a vanzarilor pentru Grecia, atat pentru destinatiile traditionale,
cat si pentru Grecia de Vest, zona cu o cultura speciala, care
suscita interesul turistilor de pretutindeni.
Pentru vara 2014, tour-operatorii vor
introduce un produs turistic nou, taberele scolare in Grecia. Turcia
va avea o crestere mai ponderata in 2014, desi Antalya ramane cea mai
ceruta destinatie.
Nu au lipsit cererile pentru
destinatiile exotice si cosmopolite cumparate in regim de
early-booking precum: Mexic, Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka,
Kenya, Punta Cana, etc. De interesul vizitatorilor s-au bucurat si
produsele turistice de tip city-break, Barcelona, Viena, Praga,
Istanbul, Dubai, fiind cele mai cerute.
Bugetul mediu
alocat de turisti pentru petrecerea vacantelor interne s-a situat
intre 270-370 de euro de familie, in timp ce pentru deplasarile
externe se aloca in medie 750-950 de euro de familie pentru o
vacanta.
Aproximativ 200 de companii din
Romania, dar si din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India,
Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Turcia si Ungaria au fost
prezente la targ.
Agentiile de turism membre ANAT
prezente la targ au ocupat o suprafata de 2.078 mp, cu 17% mai
mult decat la editia de anul trecut, alaturandu-se celorlalti
expozanti, printre care s-au aflat patronatele partenere OPTBR, FPTR,
ANTREC, parteneri hotelieri, autoritati locale din diverse regiuni
ale tarii, unitati de cazare si alimentatie publica, etc.
“Si
aceasta editie ne-a reconfirmat interesul romanilor pentru
achizitionarea produselor turistice in regim de early booking,
concept ce a atins maturitatea si pe piata din Romania. Chiar daca
perioadele de concediu s-au mai scurtat si bugetele sunt mai austere
decat in anii trecuti, romanii nu renunta la concedii si apeleaza
chiar la instrumente financiare care le vin in ajutor cu optiunea de
a strange banii lunar, timp de un an de zile, pentru a-si petrece
vacanta dorita”, precizeaza Adriana Caranfil, purtator de cuvant
ANAT.
La reducerile de early-booking s-au
adaugat discounturi si reduceri instant booking (strict pe perioada
targului), acestea fiind cele mai vanate de catre publicul vizitator.
Reducerile de pana la 40%, atat pe destinatiile interne cat si
pe cele externe, i-au incurajat pe vizitatorii aflati la targ fie sa
cumpere o vacanta, fie sa-si rezerve una.
Din
lista de oferte prezentate de catre expozantii nu au lipsit: turismul
de tratament/wellness/spa, turismul cultural, rural si de
business, destinatiile exotice, croazierele, turismul de aventura si
cel religios, turismul medical, etc.
Targul
de Turism al Romaniei este un eveniment organizat de Romexpo in
parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania, ANAT,
FPTR, OPTBR si ANTREC.
Citeste si Din Bucovina pana in Kenya: 5 oferte pentru Revelion la Targul de Turism