- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Ce mai vor turistii la hotel: Internetul gratis, mai important decat micul dejun

30 Oct, 10:08 • cristina.mihai
Nivelul de satisfactie al oaspetilor hotelurilor europene a scazut notabil in 2011, atat in ceea ce priveste costurile, cat si facilitatile, camerele sau serviciile unitatilor de cazare, arata un studiu al J.D. Power and Associates. Unul dintre punctele cheie al satisfactiei clientilor a devenit accesul la Internet, care a devansat pentru prima data in ultimii 7 ani micul dejun gratuit, la categoria facilitati.
Ce mai vor turistii la hotel: Internetul gratis, mai important decat micul dejun

Studiul companiei cerceteaza gradul general de satisfactie al oaspetilor
hotelurilor din Europa avand in vedere 7 criterii: camerele, costurile,
facilitatile, chech-in, mancare si bautura, servicii, sistemul de rezervari.

In cadrul studiului din acest an, a fost masurat gradul de satisfactie in randul
a 45 de branduri hoteliere pe 4 segmente de piata: lux, premium, mediu,
economy. Satisfactia clientilor fata de hotelurilor europene a scazut cu
10 puncte in 2011, fata de 2010, pana la 735 de puncte, pe o scala de 1.000.

Studiul companiei mai arata ca disponibilitatea serviciilor de Internet in
hoteluri a devenit din ce in ce mai importanta. Pentru prima data in cei 7 ani
de cand este realizat acest studiu, Internetul „din partea casei” a depasit mic-dejunul „din partea casei”, in topul facilitatilor preferate de turisti.

Utilizarea serviciilor de Internet de catre oaspetii hotelurilor aproape s-a
triplat in ultimii 6 ani, aproximativ 47% din clienti spunand ca au folosit
conexiunea din camera de hotel in 2011, fata de 17% in 2005.

„Am ajuns intr-un punct in care accesul la Internet va avea un impact din ce in
ce mai puternic in cadrul satisfactiei clientilor”, a spus Stuart Greif, vicepresedintele diviziei de turism al J.D. Power and Associates.

Spre exemplu, oaspetii hotelurilor care platesc taxe separate pentru Internet
sunt mult mai putin satisfacuti de partea de costuri a hotelurilor, comparativ
cu cei care au acces gratuit la Internet. Mai mult, din clientii care au
experimentat o problema cu Internetul, doar 13% spun ca se vor mai intoarce in
unitatea respectiva. Pe de alta parte, 28% din clientii care nu au inregistrat
probleme spun ca vor mai sta in
respectivul hotel.

Cel mai mare declin s-a inregistrat pe criteriul costurilor, unde
satisfactia clientilor inregistrat un punctaj de 682, cu 32 de puncte in minus
fata de 2010. Nivelul din acest an este similar cu cel din 2009. Totusi, in 2011 satisfactia clientilor per total a fost mai mare cu 11 puncte in 2009, decat
in 2011, ceea ce arata ca in afara de costuri, celelalte criterii s-au
deteriorat considerabil in ultimii 2 ani.

In perioada recesiunii, lanturile hoteliere au redus preturile pentru a
stimula cererea
, ceea ce a crescut gradul de satisfactie al clientilor fata de
costuri, pana in acest an, cand tarifele au inceput sa creasca, iar satisfactia
legata de acest  criteriu a scazut.

Pe de alta parte, potrivit J.D. Power, hotelierii au taiat numarul de
angajati si automat si serviciile si investitiile in proprietati, ceea ce a
determinat deteriorarea satisfactiei clientilor, per total.

„Pe masura ce oaspetii au inceput sa se intoarca in hoteluri, s-au intors si
asteptarile acestora”, a spus Stuart Greif.

“Hotelierii, ca si
jucatorii din alte business-uri, simt presiunea incercarii de a mentine o
structura de cost redusa, pana cand vor vedea un  nivel al cererii mai sustenabil. Exista si un
pericol prin faptul ca astfel permit produsului si serviciilor sa continue sa
se deterioreze. Este crucial ca hotelierii sa se concentreze pe experienta
oaspetilor. Daca nu fac asta, risca sa piarda clienti, cota de piata”, a
adaugat Greif.

Greif spune ca prin majorarea frecventei  cu care personalul hotelului interactioneaza
cu oaspetii poate creste gradul de satisfactie si loialitate al clientilor.
Aproape toti oaspetii interactioneaza cu personalul de la receptie, insa
orice interactiune aditionala cu alti angajati, de la manager la menajera,
poate creste satisfactia clientului cu o medie de 28 de puncte, arata studiul.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Magia Crăciunului 2024. Lista concertelor spectaculoase care ne vor încânta sărbătorile
Magia Crăciunului 2024. Lista concertelor spectaculoase care ne vor încânta sărbătorile
Impozit auto 2025. Sume colosale pentru șoferii din București! Cât vei plăti pentru mașina ta
Impozit auto 2025. Sume colosale pentru șoferii din București! Cât vei plăti pentru mașina ta
Top 10 cele mai frumoase filme de Crăciun. La ce producții te poți uita alături de familie de sărbători
Top 10 cele mai frumoase filme de Crăciun. La ce producții te poți uita alături de familie de sărbători
Testul care îți pune mintea la încercare: Poți găsi elful ascuns în această imagine în mai puțin de 10 secunde?
Testul care îți pune mintea la încercare: Poți găsi elful ascuns în această imagine în mai puțin ...
Top 10 cei mai nocivi crenvurști găsiți în supermarket. Dragoș Pătraru: „Aici avem una dintre cele mai mari păcăleli”
Top 10 cei mai nocivi crenvurști găsiți în supermarket. Dragoș Pătraru: „Aici avem una dintre ...
Orașul din România care a renăscut spectaculos. Metamorfoză completă cu fonduri europene!
Orașul din România care a renăscut spectaculos. Metamorfoză completă cu fonduri europene!
Donald Trump promite să scoată SUA din Organizația Mondială a Sănătății (OMS) „încă din prima zi de mandat”
Donald Trump promite să scoată SUA din Organizația Mondială a Sănătății (OMS) „încă din prima ...
Crin Antonescu, primele declarații după ce a fost numit candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale: „Eu nu m-am dat la o parte”
Crin Antonescu, primele declarații după ce a fost numit candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități ...
Idei inedite de cadouri de Crăciun 2024. Ce poți să oferi persoanei iubite ca să țină minte toată viața
Idei inedite de cadouri de Crăciun 2024. Ce poți să oferi persoanei iubite ca să țină minte toată ...
Se lansează programul „Investește în casa ta”, pentru românii cu vârste de până la 35 de ani. Vor putea face credit imobiliar cu avans de numai 5%
Se lansează programul „Investește în casa ta”, pentru românii cu vârste de până la 35 de ani. ...
Circulația pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău se deschide luni, 23 decembrie, de la ora 16:00
Circulația pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău se deschide luni, 23 decembrie, de la ora ...
CTP vrea plecarea lui Klaus Iohannis de la Președinția României: „Datoria și un pustiu de bine ce le are de făcut românilor este să plece de la Cotroceni
CTP vrea plecarea lui Klaus Iohannis de la Președinția României: „Datoria și un pustiu de bine ...
Primarul orașului Sinaia, Vlad Oprea, a fost implicat într-un accident rutier. Edilul și alte trei victime au fost transportați la spital
Primarul orașului Sinaia, Vlad Oprea, a fost implicat într-un accident rutier. Edilul și alte trei ...
Un tânăr șofer cu permisul suspendat a murit la volanul unui BMW, după ce a fost izbit frontal de o dubă, pe contrasens
Un tânăr șofer cu permisul suspendat a murit la volanul unui BMW, după ce a fost izbit frontal de ...
Klaus Iohannis l-a desemnat premier pe Marcel Ciolacu. Cum arată noul Guvern al României
Klaus Iohannis l-a desemnat premier pe Marcel Ciolacu. Cum arată noul Guvern al României
Serviciul de Informații Externe al Rusiei (SVR) o acuză pe Maia Sandu că plănuiește să invadeze Transnistria
Serviciul de Informații Externe al Rusiei (SVR) o acuză pe Maia Sandu că plănuiește să invadeze ...
Autostrăzile și drumurile expres vor fi construite cu deținuți. Anunțul făcut de CNIR
Autostrăzile și drumurile expres vor fi construite cu deținuți. Anunțul făcut de CNIR
Program Metrorex de Crăciun și Revelion. Cum va circula metroul bucureștean de Sărbători
Program Metrorex de Crăciun și Revelion. Cum va circula metroul bucureștean de Sărbători