- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Ce mai vor turistii la hotel: Internetul gratis, mai important decat micul dejun

30 Oct, 10:08 • cristina.mihai
Nivelul de satisfactie al oaspetilor hotelurilor europene a scazut notabil in 2011, atat in ceea ce priveste costurile, cat si facilitatile, camerele sau serviciile unitatilor de cazare, arata un studiu al J.D. Power and Associates. Unul dintre punctele cheie al satisfactiei clientilor a devenit accesul la Internet, care a devansat pentru prima data in ultimii 7 ani micul dejun gratuit, la categoria facilitati.
Ce mai vor turistii la hotel: Internetul gratis, mai important decat micul dejun

Studiul companiei cerceteaza gradul general de satisfactie al oaspetilor
hotelurilor din Europa avand in vedere 7 criterii: camerele, costurile,
facilitatile, chech-in, mancare si bautura, servicii, sistemul de rezervari.

In cadrul studiului din acest an, a fost masurat gradul de satisfactie in randul
a 45 de branduri hoteliere pe 4 segmente de piata: lux, premium, mediu,
economy. Satisfactia clientilor fata de hotelurilor europene a scazut cu
10 puncte in 2011, fata de 2010, pana la 735 de puncte, pe o scala de 1.000.

Studiul companiei mai arata ca disponibilitatea serviciilor de Internet in
hoteluri a devenit din ce in ce mai importanta. Pentru prima data in cei 7 ani
de cand este realizat acest studiu, Internetul „din partea casei” a depasit mic-dejunul „din partea casei”, in topul facilitatilor preferate de turisti.

Utilizarea serviciilor de Internet de catre oaspetii hotelurilor aproape s-a
triplat in ultimii 6 ani, aproximativ 47% din clienti spunand ca au folosit
conexiunea din camera de hotel in 2011, fata de 17% in 2005.

„Am ajuns intr-un punct in care accesul la Internet va avea un impact din ce in
ce mai puternic in cadrul satisfactiei clientilor”, a spus Stuart Greif, vicepresedintele diviziei de turism al J.D. Power and Associates.

Spre exemplu, oaspetii hotelurilor care platesc taxe separate pentru Internet
sunt mult mai putin satisfacuti de partea de costuri a hotelurilor, comparativ
cu cei care au acces gratuit la Internet. Mai mult, din clientii care au
experimentat o problema cu Internetul, doar 13% spun ca se vor mai intoarce in
unitatea respectiva. Pe de alta parte, 28% din clientii care nu au inregistrat
probleme spun ca vor mai sta in
respectivul hotel.

Cel mai mare declin s-a inregistrat pe criteriul costurilor, unde
satisfactia clientilor inregistrat un punctaj de 682, cu 32 de puncte in minus
fata de 2010. Nivelul din acest an este similar cu cel din 2009. Totusi, in 2011 satisfactia clientilor per total a fost mai mare cu 11 puncte in 2009, decat
in 2011, ceea ce arata ca in afara de costuri, celelalte criterii s-au
deteriorat considerabil in ultimii 2 ani.

In perioada recesiunii, lanturile hoteliere au redus preturile pentru a
stimula cererea
, ceea ce a crescut gradul de satisfactie al clientilor fata de
costuri, pana in acest an, cand tarifele au inceput sa creasca, iar satisfactia
legata de acest  criteriu a scazut.

Pe de alta parte, potrivit J.D. Power, hotelierii au taiat numarul de
angajati si automat si serviciile si investitiile in proprietati, ceea ce a
determinat deteriorarea satisfactiei clientilor, per total.

„Pe masura ce oaspetii au inceput sa se intoarca in hoteluri, s-au intors si
asteptarile acestora”, a spus Stuart Greif.

“Hotelierii, ca si
jucatorii din alte business-uri, simt presiunea incercarii de a mentine o
structura de cost redusa, pana cand vor vedea un  nivel al cererii mai sustenabil. Exista si un
pericol prin faptul ca astfel permit produsului si serviciilor sa continue sa
se deterioreze. Este crucial ca hotelierii sa se concentreze pe experienta
oaspetilor. Daca nu fac asta, risca sa piarda clienti, cota de piata”, a
adaugat Greif.

Greif spune ca prin majorarea frecventei  cu care personalul hotelului interactioneaza
cu oaspetii poate creste gradul de satisfactie si loialitate al clientilor.
Aproape toti oaspetii interactioneaza cu personalul de la receptie, insa
orice interactiune aditionala cu alti angajati, de la manager la menajera,
poate creste satisfactia clientului cu o medie de 28 de puncte, arata studiul.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI
Alegeri prezidențiale 2024. Votul românilor din Diaspora
Alegeri prezidențiale 2024. Votul românilor din Diaspora
Românii din Diaspora votează! Rareș Bogdan: „Mă aștept să sărim de 500.000 de oameni”
Românii din Diaspora votează! Rareș Bogdan: „Mă aștept să sărim de 500.000 de oameni”
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante pentru români!
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante ...
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii fascinați de Transalpina
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii ...
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat cine a realizat-o
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat ...
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024
Concedieri masive la o firmă cu mii de angajaţi în România. Peste 5.500 de locuri de muncă sunt în pericol
Concedieri masive la o firmă cu mii de angajaţi în România. Peste 5.500 de locuri de muncă sunt ...
Ursula von der Leyen aduce vestea mult așteptată: România, aproape de aderarea la spațiul Schengen
Ursula von der Leyen aduce vestea mult așteptată: România, aproape de aderarea la spațiul Schengen
Pericol pentru UE. Un acord riscă să se prăbușească, iar pierderile ar fi devastatoare!
Pericol pentru UE. Un acord riscă să se prăbușească, iar pierderile ar fi devastatoare!
ANAF avertizează: Mesajele false care îți pot pune în pericol datele personale!
ANAF avertizează: Mesajele false care îți pot pune în pericol datele personale!
Tichete sociale de sărbători. Distribuirea începe pe 9 decembrie
Tichete sociale de sărbători. Distribuirea începe pe 9 decembrie
Acces la internet aproape total în orașele UE. 95% dintre gospodării sunt conectate!
Acces la internet aproape total în orașele UE. 95% dintre gospodării sunt conectate!