„Compania este la curent cu decizia Tribunalului Timis
din 30 august (prin care se constanta existenta ajutorului de stat-n.r.) si
intelege ca Aeroportul Timisoara a inaintat deja un recurs. Din putinele informatii
pe care le detinem despre decizie, se pare ca Tribunalul nu a avut in vedere
toate elementele necesare luarii unei astfel de decizii. In mod specific se
pare ca Tribunalul nu a luat in considerare beneficiile generale ale
aeroportului provenind din schema de tarifare, inclusiv venituri suplimentare
atrase din, spre exemplu, parcare si noile oportunitati comerciale aparute ca
urmare a cresterii numarului de pasageri”, spun oficialii Wizz Air.
De asemenea, reprezentantii Wizz Air spun ca aeroportul
Timisoara este „unul profitabil, bine administrat (are premii pentru nivelul de
profitabilitate) si, in concluzie, orice sugestie asupra faptului ca realizeaza
contracte neprofitabile nu poate fi corecta. In plus, Wizz Air a contribuit
semnificativ la succesul aeroportului in ultimii 3 ani. Numarul pasagerilor a
crescut de la 300.000 la aproximativ 1,2 milioane, aproape intreaga crestere
fiind reprezentata de pasagerii Wizz Air”.
„Wizz Air a
generat aceasta crestere cu operatiuni eficiente, bazate pe o singura aeronava alocata
pentru Timisoara, care utilizeaza cu mult mai putina infrastructura si forta de
munca din partea aeroportului decat o flota extinsa, compusa din aeronave de
mici dimensiuni, cum este cea operata de Carpatair la Timisoara”, au adaugat
oficialii Wizz.
Acestia mai spun ca este o practica obisnuita in
industrie ca aeroporturile sa ofere o serie de stimulente comerciale. Cu toate
acestea, decizia din 30 august ia in considerare doar o parte din datele AIP
2010 (publicatia de informare in domeniul aeronautic) si, dintr-un motiv sau
altul, nu ia in considerare stimulentele aplicabile altor companii ce opereaza
din Timisoara, cum sunt spre exemplu cele referitoare la pasagerii de pe rutele
interne sau in tranzit care, Wizz Air doreste sa puncteze, nu necesita mai
putina infrastructura de aeroport decat pasagerii transportati pe rute directe
internationale.
In consecinta, Wizz Air are incredere ca „legitimitatea
planului de tarifare folosit de aeroportul Timisoara va fi recunoscuta” .