Gara de Nord din Paris este una dintre cele mai aglomerate și spectaculoase gări din toată Europa, conectând direct Franța cu alte patru țări. Are o istorie bogată, iar cei care trec pe aici sunt fascinați de frumusețea locului, potrivit Playtech.ro.
A fost construită inițial în 1846, dar era considerată prea mică pentru nevoile orașului. Apoi, structura originală a fost mutată la Lille, devenind cunoscută sub numele de Gare de Lille Flandres. Actuala Gara de Nord, cu fațada sa impunătoare datând din anii 1800, a fost edificată între 1861 și 1864.
În ciuda faptului că interiorul nu mai păstrează strălucirea de odinioară, fiind des criticat pentru lipsa de curățenie, Gara de Nord își compensează aceste neajunsuri prin conexiunile sale remarcabile. Aproximativ 700.000 de pasageri tranzitează zilnic gara, beneficiind de rute directe către Marea Britanie, Țările de Jos, Belgia și Germania. Eurostar-ul conectează rapid și eficient Marea Britanie cu inima Parisului, în timp ce alte trenuri asigură legături directe cu trei țări europene vecine.
Această locație nu este doar un nod vital de transport, ci și o zonă populară pentru filmări, apărând în producții cinematografice recunoscute, precum „Ocean’s Twelve”, „Identitatea lui Bourne” și „Vacanța lui Mr. Bean”. Designul său impresionant este adesea lăudat de vizitatori, unii remarcând că prima lor vedere asupra Parisului, din exteriorul gării, le-a tăiat respirația.
Citește și: România va avea zbor direct către Azerbaidjan în 2024. Sebastian Burduja face anunțul zilei
În prezent, locația este în curs de transformare, cu un proiect ambițios numit „Orizont 2024”, planificat să fie finalizat până la Jocurile Olimpice din 2024. Acesta prevede extinderea triplă a spațiului actual, includerea unor noi săli de așteptare, cafenele și chiar terase pe acoperiș, toate acestea fiind parte dintr-un efort de a îmbunătăți experiența pasagerilor. În plus, o nouă pasarelă subterană va conecta Gara de Nord cu Gara de l’Est, extinzând complexul la 77 de peroane.
Astfel, terminalul din Paris se pregătește să devină nu doar un centru vital de transport internațional, ci și un spațiu urban modernizat și adaptat nevoilor secolului XXI. Proiectul „Orizont 2024” promite să transforme această locație istorică într-un punct de referință pentru arhitectura urbană și sustenabilitate, înlesnind accesul și confortul pasagerilor și vizitatorilor.
Cu un buget de câteva zeci de milioane de euro, investiția în renovare și extindere vor aduce o îmbunătățire semnificativă a facilităților gării, demonstrând angajamentul orașului Paris față de îmbunătățirea infrastructurii sale în contextul pregătirilor pentru Jocurile Olimpice. Noul pasaj subteran va facilita de asemenea fluxul de pasageri între cele două gări importante, optimizând tranzitul și reducând aglomerația.
Pe lângă rolul evident practic, Gara de Nord rămâne și un monument emblematic al Parisului, reflectând bogata istorie și diversitate culturală a orașului. Prin eforturile permanente de restaurare și modernizare, aceasta își propune să-și păstreze farmecul arhitectural unic, în timp ce se adaptează la cerințele și așteptările contemporane.
Așadar, Gara de Nord din Paris este mai mult decât un simplu punct de plecare sau sosire; este o fereastră către istoria, cultura și viitorul unuia dintre cele mai apreciate orașe din lume.