„In 2010 avem in plan deschiderea a doua filiale, Romstrade in Irak, care este un proiect pe termen lung cu un potential de business destul de mare, si o filiala Blue Air in Chisinau”, spune Racaru.
Filiala din Irak a companiei de constructii urmeaza sa fie deschisa in urmatoarele saptamani, acum lucrandu-se la inregistrarea firmei. „Ne vom concentra pe infrastructura si obiective industriale. Potentialul este destul de mare, daca ne gandim la situatia din prezent a acestei tari, dar si la potentialul economic, avand in vedere rezervele naturale de acolo”, spune Racaru, care adauga ca Romstrade are mai multe proiectii de business pe termen mediu pentru aceasta filiala, dar ca personal considera ca, in 4-5 ani, 25% din businessul companiei va fi acoperit de filiala de aici.
Pentru filiala operatorului aerian Blue Air din Chisinau, compania este in prezent tot in faza de inregistrare, iar oficialii spera ca pana la finalul anului totul sa fie pus la punct.
„Si acolo este un potential mare, avand in vedere orientarea spre vest a noului guvern, care da semne de o potentiala intrare in UE”, mai spune Racaru.
„Alte filiale nu vor fi deschise in acest an, purtam discutii, insa nu imi permit sa dau mai multe detalii. Mai avem insa si alte proiecte, cum ar fi aeroportul din Adunatii Copaceni si sa intram pe zona de transport feroviar”, adauga Racaru.
Grupul de firme a cumparat circa 200 de hectare de teren in Adunatii Copaceni, pe care a platit cateva zeci de mil. euro, iar proiectul este in prezent in faza de studii de prefezabilitate.
Pentru constructia aeroportului, compania nu exclude atragerea unui partener, insa au precizat ca acesta nu va fi statul.
Pentru zona de transport feroviar, compania tinteste doar cateva segmente, cum ar fi sa ofere o mai buna conexiune intre orasele din Moldova, astfel incat sa spijine partea de transport aerian, compania Blue Air avand o baza in Bacau si un contract de concesiune asupra aeroportului din oras.
„Vrem sa achizitionam trenuri tip sageata albastra si sa operam navete intre anumite orase din Moldova”, spune Racaru.
Obiectiv pentru Blue Air: Crestere in Italia
„Obiectivul pe termen mediu este sa devenim un operator important in partea de sud-est a continentului”, ne intereseaza Italia si Grecia, spune Racaru.
Compania va lansa in curand baza operationala din Cipru, iar in Italia a avut la inceputul anului o tentativa de a deschide o baza operationala, idee la care nu s-a renuntat.
„Ideea deschiderii unei baze operationale in Italia este in evaluari. Am avut o tentativa la inceput de an, dar nu ne-am simtit confortabil”, mai spune Racaru.
Pentru a-si indeplini obiectivele, la conducerea companiei Blue Air a fost promovat un om de vanzari, Sherif Ussama, iar fostul director general, Adrian Ionascu, va prelua functia de director general adjunct.
„Este o intarire a echipei de management. Adrian Ionascu va avea in subordine toate departamentele operationale, iar Ussama se va ocupa de componenta comerciala. Este un model adoptat in trecut si de alte linii aeriene”, spune Racaru.
In orarul de vara, compania a marit frecventele pe rutele din si inspre Italia. De asemenea, in orarul de vara compania va mai introduce cursele Timisoara-Bucuresti si Constanta-Brukelles, dar va dubla si frecventa pe Bucuresti-Cluj.
De asemenea, oficialii companiei Blue Air au anuntat ca au mutat baza operationala din Cluj in Sibiu.
Holding-ul fara nume
Racaru a preluat functia de director de strategie si dezvoltare pe tot grupul de firme controlate de Nelu Iordache in 2009, iar intentia a fost de a crea un holding, care insa inca nu are un nume.
„Inca nu are nume, pentru ca nu putem sa-l definim legislativ. Legislatia nu accepta constituirea unui holding”, spune Racaru, care a adaugat ca pana acum s-a ocupat de integrarea financiar-contabila, a segmentului de marketing si a celui de vanzari si IT, a tuturor firmelor.
Grupul cuprinde firmele Romstrade, Blue Air, Direct Aeroservice, Blue Aero, Andany Srl si Direct Travel si Blue Travel. Cifra totala de afaceri, de 500 mil. euro anul trecut, ar putea creste in acest cu 20%, pana la 600 mil. euro, conform lui Racaru.