Recesiunea care a afectat Romania nu i-a speriat prea rau pe clientii obisnuiti cu serviciile hotelurilor de lux amplasate in destinatii exclusiviste. Totusi, Mircea Vladu, proprietarul Prestige Tours, spune ca „anul acesta au disparut cazurile extreme, in care se cumpara foarte scump. Oamenii nu s-au mai aruncat cu asa multa lejeritate ca si anul trecut la orice concediu”.
Agentia de turism Eturia, care vinde pachete turistice personalizate, a vandut in aceasta vara mai multe pachete care depasesc 20.000 de euro.
[img=318][/img]
Astfel, cea mai scumpa vacanta vanduta in intervalul iunie-august a fost un sejur in SUA, pe Coasta de Vest si in Hawaii, pentru 4 persoane. Costul total al pachetului, pentru 26 de zile, a fost de 44.000 euro, iar clientii au cumparat servicii de lux, la hoteluri ultra all-inclusive.
Un alt pachet vandut in aceasta vara au fost un circuit in Peru, Ecuador, Amazon si Galapagos, cu croaziera in ultimele doua. Pachetul de 25 de zile a fost achizitionat de 2 persoane din Romania pentru suma de 31.000 de euro.
O familie a achizitionat de curand de la agentia de turism Paralela 45, condusa de omul de afaceri Alin Burcea, un sejur in insula Bora Bora, pentru suma de 20.000 euro, la un hotel de 5 stele all inclusive, cu servicii de lux.
Tot agentia lui Burcea a vandut la inceputul lunii iunie un pachet turistic unei familii pentru suma de 50.000 de euro, in care a fost inclus si un avion privat.
Si agentia de turism Prestige Tours a vandut vara aceasta o vacanta de 16.000 de euro pentru doua persoane in Sardinia, insa Mircea Vladu, proprietarul agentiei, spune ca „valoarea fata de aceeasi perioada a anului trecut este mai mica”. Iarna trecuta, agentia a vandut un pachet de 150.000 de dolari pentru o familie, in Maldive.
Intreaga piata a vacantelor de lux este estimata sa stagneze anul acesta, la nivelul din 2008, cand a fost de 10 mil. euro, conform reprezentantilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.