Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA va beneficia de un imprumut de la Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru sprijinirea programului sectorial de transporturi, relateaza NewsIn.
„Programul cuprinde trei tipuri de lucrari, respectiv reparatii capitale la infrastructura publica, reparatii de intretinere a liniilor, podurilor, tunelurilor si terasamentelor, precum si reparatii ale instalatiilor”, a precizat purtatorul de cuvant al CFR SA.
Astfel, din totalul lucrarilor care vor fi executate 45% vor fi reprezentate de cele pentru infrastructura publica, 35% pentru liniile de cale ferata, poduri, tunele si terasamente, iar restul pentru intretinerea instalatiilor.
La finalizarea lucrarilor, trenurile vor putea circula cu o viteza mai mare, eliminandu-se restrictiile. Totodata, costurile pentru intretinerea infrastructurii vor scadea.
In 2007, vor fi elaborate proiectele tehnice pentru primele noua sectii de circulatie unde vor incepe lucrari pentru eliminarea restrictiilor de viteza.
Sectiile incluse in programul de modernizare si reparatie sunt Arad – Timisoara – Craiova – Calafat, Ungheni – Iasi – Pascani, Halmeu – Oradea – Cluj – Coslariu, Buzau – Faurei – Galati – Reni, Craiova – Videle – Bucuresti, Videle – Giurgiu, Vintu de Jos – Ramnicu Valcea – Pitesti – Bucuresti, Oradea – Episcopia Bihor si Halmeu – Baia Mare – Baia Mare – Dej – Cluj.
In acest an vor fi achizitionate materialele necesare pentru inceperea lucrarilor, iar in 2008 vor fi finalizate cele noua portiuni de cale ferata.
„In urma finalizarii lucrarilor pe aceste noua sectii CF, compania va transmite bancii finantatoare urmatoarele propuneri pentru continuarea programului”, a mai spus reprezentantul CFR SA.