Administratia Generala a Aviatiei Civile din China vor sprijini inca parteneriatele de transport cargo care folosesc in principal piloti straini si care vor opera zboruri noaptea. De asemenea, liniile aeriene din vestul si nordul Chinei, care folosesc avioane produse local, vor fi incurajate, relateaza Bloomberg, citand informatiile de pe site-ul administratiei chineze.
Oficialii chinezi nu au explicat in nici un fel aceasta decizie.
Compania China Southern Airlines Co. si alte linii aeriene au scazut numarul zborurilor de pe aeroportul Beijing, cel mai aglomerat din China, pentru a reduce aglomerarea si a asigura pilotilor pauze adecvate.
De pe aeroportul din Beijing vor zbura zilnic, de miercuri, 1.050 de curse, fata de 1.100 pana acum.
Traficul de pasageri si cel cargo al tarii a crescut in prima jumatate a anului cu 19,5%, peste estimarile guvernului, ca urmare a cresterii economice a tarii.
„Siguranta este principala grija a guvernului”, a declarat Ma Xiaoli, analist la Citic Securities in Shanghai.
„Toate liniile aeriene se extind pentru a avea o cota cat mai mare de piata, ceea ce face ca numarul pilorilor si a resurselor de securitate sa fie insuficiente”, a adaugat acesta.
Liniile aeriene chineze au o rata de accident de 0,29 pe un milion de ore de zbor, comparativ cu media globala de 0,7 pe un milion de ore de zbor.
Guvernul chinez a probat, pentru prima data in 2004, formarea liniilor aeriene private.
Frecventa zborurilor catre Beijing va creste odata cu deschiderea celui de-al treilea terminal, ajungad in timpul Jocurilor Olimpice din 2008 la circa 1.600 pe zi.
Beijingul va avea 1,7 milioane de vizitatori, incluzand cei 1,1 milioane turisti chinezi, pe perioada Olimpiadei.