Pentru a se conforma concernurilor antitrust ale UE, Ryanair s-a oferit sa vanda atat doua treimi din pistele aeroportului Heathrow, pentru a sustine intrarea altor companii pe aeroportul londonez, cel mai operat aeroport european, cat si alte piste care servesc destinatii europene, insa Comisia a refuzat oferta, sustinand ca este inadecvata.
„Pistele nu erau suficiente”, a declarat comisarul european Neelie Kroes. Linia aeriana ar fi detinut 80% din piata din Dublin, iar acest lucru ar fi impiedicat orice companie sa intre pe piata, relateaza Bloomberg.
Fuziunea ar fi eliminat principalul competitor al Ryanair in Irlanda si ar fi creat o pozitie dominanta pentru linia low-cost pe 35 de rute, potrivit Comisiei Europene.
„Ceea ce facem este sa prevenim un monopol in transportul aerian”, a afirmat Neelie Kroes, adaugand ca Irlanda, fiind o insula, depinde de transportul aerian.
In 2004, Kroes a blocat planurile EDP Energias de Portugal sa preia Gas de Portugal.
Directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary a declarat ca va face apel si ca in cazul unei schimbari decizionale din partea Comisiei Europene, isi va revizui oferta de preluare a celeilalte linii aeriene irlandeze.
Oficialii Ryanair au anuntat in octombrie anul trecut ca vor face o eferta ostila in ceea ce priveste fuziunea celor doua linii aeriene irlandeze, iar in decembrie Comisia Europeana a inceput sa studieze problema din punctul de vedere al restrangerii competitiei de pe piata transportului erian din Irlanda o data cu o posibila fuziune.
Guvernul Irlandez, principalul actionar al Aer Lingus, cu 25,3% din actiunile operatorului aerian, se opune preluarii liniei aeriene de catre Ryanair, fiind de parere ca s-ar crea astfel un monopol aerian.
Pe de alta parte, O’Leary considera ca decizia Comisiei are in vedere considerente politice si nu interesul consumatorilor.