„Fuziunea nu va
afecta concurenta care nu ar fi existat oricum”, a declarat
comisarul european pentru Concurenta, Joaquin Almunia.
Cele
doua companii au mai incercat sa fuzioneze o data in anul 2010, insa
Comisia Europeana a blocat acest prim proiect de fuziune pe motivul
ca noua companie ar fi avut un cvasi-monopol pe piata zborurilor
interne.
Almunia a explicat ca actuala criza a datoriilor din
Grecia a dus la scaderea traficului de pasageri pe aeroportul din
Atena cu 26% in perioada 2009-2013, iar pentru anul acesta este
prevazuta continuarea declinului.
Anul trecut, Aegean Airlines
a ajuns la un acord cu fondul de investitii Marfin privind preluarea
tuturor actiunilor Olympic Air, pentru 72 milioane de euro.
„Aegean
Airlines si fondul de investitii Marfin au ajuns la un acord pentru
vanzarea 100% din actiunile Olympic Air catre Aegean” a anuntat
Aegean, precizand ca acordul va fi supus aprobarii autoritatilor
europene din domeniul concurentei.
Olympic ar urma sa devina o
subsidiara a Aegean, Airlines insa cele doua companii isi vor pastra
numele, logourile, aparatele si personalul. in schimb, operatiunile
administrative, comerciale si achizitiile de avioane vor fi unificate
ceea ce va permite economii substantiale.
Presedintele Aegean
Airlines, Theodoros Vassilakis, a justificat decizia de fuziune prin
cota de piata redusa pe care o detin cele doua companii elene pe
piata europeana, precum si prin efectele crizei care a lovit Grecia
de la sfarsitul lui 2010.
Olympic Air, compania aeriana
infiintata de legendarul Aristotel Onassis si nationalizata de statul
grec, a fost preluata de Marfin Investment Fund (MIG) dupa ce a fost
privatizata in 2009. Aegean Airlines are o flota de 29 de avioane
Airbus in timp ce Olympic Airlines exploateaza sapte avioane Airbus,
precum si 10 aparate Bombardier si patru aparate Dash 8-100,
informeaza Agerpres.