Certificarea ca aeroport international este o cerinta obligatorie pentru aderarea la spatiul Schengen si pentru a putea opera zboruri in statele non-Schengen.
Astfel, aeroportul a fost evaluat, in perioada iulie-august, de catre o comisie numita printr-un ordin al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, care a verificat daca indeplineste cerintele necesare.
Potrivit raportului comisiei de evaluare, actuala configuratie a terminalelor aeroportului Henri Coanda, indeplineste toate conditiile de certificare ca aeroport international, precizand ca AIHCB asigura „un nivel optim al facilitatilor si serviciilor necesare pentru o procesare rapida a pasagerilor, echipajelor aeronavelor, bagajelor, marfii si postei”.
Dupa finalizarea lucrarilor de extindere a salii de imbarcare, care va introduce modificari semnificative in actuala configuratie, prin cresterea capacitatii de procesare a pasagerilor la sase milioane de pasageri anual si a gamei de servicii oferite, administratorul aeroportului va solicita reevaluarea in scopul verificarii indeplinirii conditiilor de certificare ca aeroport international, in noua configuratie.
„In ceea ce priveste Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu au fost initiate demersurile pentru reorganizarea terminalului de pasageri, urmand sa se transmita catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii solicitarea de certificare ca aeroport international si pentru acest aeroport”, se arata intr-un comunicat al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).
Aeroporturile Otopeni si Baneasa sunt administrate de CNAB, aflata in subordinea Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.