„Turistii romani au inceput deja sa prinda gustul vacantelor in timpul anului, al city-breakurilor, al vacantelor planificate de pe o zi pe alta – aici vorbim clar despre mini-vacante si nu vacantele mari, din perioada iernii sau a verii, pe care romanii si le planifica si cu jumatate de an inainte”, a declarat Roxana Stanciu, directorul de marketing al agentiei de turism Alto Tours.
„Este clar, vorbim despre un anumit tip de turisti, cu o cultura peste medie, dornici de cunoastere si de nou”, a adaugat Stanciu.
Totusi, ponderea turismului de evenimente in outgoing este destul de mica fata de tot ce inseamna excursii planificate, vacante sau ticketing, a mai spus ea.
„Pentru o agentie sunt importante aceste pachete in masura in care evenimentele nasc interes in piata romaneasca.La noi, cererile sunt intr-o continua crestere, intre 50-100 de turisti, in functie de concert”, a adaugat Roxana Stanciu.
Turismul de evenimente in afara Romaniei este in primul rand dinamizat de segmentul corporate, potrivit lui Mircea Vladu, proprietarul Prestige Tours si vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
„Este vorba in special despre traininguri, conferinte sau seminarii in afara tarii, acest tip de turism fiind in crestere puternica”, a precizat Vladu.
„Si pe turism intern este destul de dinamic acest segment, hotelurile din zone montane fiind ocupate tot timpului anului pentru diferite traininguri si conferinte, in ce priveste turismul de evenimente care atrage straini in Romania, acesta este mai redus, sunt cateva evenimente cum ar fi festivalul George Enescu si cam atat”, a mai spus Vladu.
Si concertele din Romania ar putea atrage turisti straini. „Noi luam in considerare sa oferim strainilor pachete turistice in Romania pentru diferite evenimente muzicale mari din tara, iar in acest sens purtam discutii cu firma de promovare de concerte si impresariat eMagic”, a declarat Adrian Albu, directorul general al agentiei de turism VisitRomania.
Evenimente precum Euro 2008 vor dinamiza suplimentar piata anul acesta. Peste 10.000 de romani sunt asteptati sa calatoreasca in Elvetia si Austria, la competitia fotbalului european, dintre care circa 70% vor apela la serviciile agentiilor.
Agentia VisitRomania ofera pachete turistice si pentru meciurile Romaniei din grupele Campionatului European de Fotbal.
„Estimam ca 4-5.000 de turisti vor apela la serviciile noastre pentru Euro 2008, insa dupa faza grupelor, doar 10% din numarul turistilor vor mai dori pachete turistice pentru meciuri, pentru ca preturile acestora sunt foarte ridicate, fiind vorba de o perioada lunga de cazare”, a estimat Albu, directorul VisitRomania.
In opinia lui Albu, evenimentele sportive sunt principalul motor de crestere a numarului de romani care pleaca pentru diferite evenimente in afara tarii.
Insa 2008 se anunta foarte dinamic si in ceea ce priveste evenimentele muzicale, fiind prima data cand celebrul festival Rock in Rio este organizat in premiera in doua orase europene, Lisabona si Madrid, intre 30 mai si 6 iunie, respectiv 27 iunie-6 iulie, pe lista evenimentelor importante fiind si festivalul de muzica Rock in Hyde Park din Londra pe 28-29 iunie.
„Avem pachete pentru toate aceste festivaluri, care includ 2 nopti de cazare intr-un hotel de 4-5 stele, biletele de intrare si, la cerere, si transport”, au declarat reprezentantii companiei Alto Tours.
Alto Tours ofera pachete si pentru concertul Metallica de pe 3 iunie din Praga, la tariful de 165 euro de persoana.