Ca numar, croazierele vandute in 2009 au fost cu circa 10% mai multe decat in 2008.
„Desi trendul a fost pozitiv comparativ cu anii trecuti, cresterea nu a fost atat de mare, cum eram obisnuiti”, au declarat reprezentantii World Travel.
Reprezentantii afacerii sunt rezervati cand vine vorba de estimari cu privire la evolutia pietei in 2010, insa considera ca trendul va continua sa fie crescator.
Piata croazierelor in Romania a crescut, intr-un an marcat de scaderi pe toate segmentele de turism, in conditiile in care segmentul este unul de nisa, cu care clientii abia acum incep sa se obisnuiasca.
[img=503]Nicolae Demetriade[/img]
Mai putin de 10% din turistii romani care pleaca in vacanta in strainatate aleg o croaziera, ceea ce inseamna ca piata nu valoreaza mai mult de cateva milioane de euro anual.
„Pionerii” care au creat agentii sau portaluri specializate exclusiv pe croaziere vad o crestere de minim 25% a pietei in 2010, desi revenirea intregii piete de turism este pusa sub semnul intrebarii de jucatorii de pe piata.
Pe piata de croaziere activeaza foarte putini jucatori specializati. In afara de World Travel, un alt nume este Croaziere.net, divizia agentiei Office Travel din Cluj. Agentia este acreditata CLIA (Cruise Lines International Association) in Romania.
Nicolae Demetriade este fondatorul celei mai mari agentii de turism din tara, Happy Tour, care a fost vanduta catre fondul de investitii GED in decembrie 2007. Din tranzactie, Demetriade a incasat o suma estimata la 10 mil. euro.
World Travel distribuie si promoveaza produsele companiilor Emirates Airlines, SAS Scandinavian Airlines, Cyprus Airways, Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara catre agentiile din Romania.