Potrivit operatorilor de turism, scaderile de tarife pot proveni din mai multe directii, astfel ca nivelul acestor ieftiniri va varia de la caz la caz.
„Reducerile de preturi pot veni din directia earlybooking-ului, prin focusarea agentiilor catre acest sistem. De asemenea, sunt semne ca in 2009 operatorii de transport vor trece si ei la reduceri de preturi”, a precizat Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei Perfect Tour.
Sistemul earlybooking consta in achizitionarea din timp a unui pachet turistic, metoda prin care clientul beneficiaza de reduceri de preturi.
„Si nu in ultimul rand, hotelierii vor opera reduceri importante de tarife. In aceste conditii, preturile sejururilor vor scadea, insa este greu de estimat un nivel mediu al ieftinirilor”, a mai spus Vaduvoiu.
Principala sursa care va determina scaderi de preturi va fi reprezentata de ieftinirea tarifelor hotelurilor, care ar putea scadea cu pana la 10%, a spus Dragos Anastasiu, reprezentantul ANAT.
Cristina Irimia, directorul de marketing al J’Info Tours, a declarat la randul sau ca „una dintre strategiile de marketing la care vor fi constransi hotelierii in vreme de criza consta in reducerea semnificativa a tarifelor, varianta care va fi preferata celei de a sta cu hotelurile goale”. Irimia a adaugat ca aceasta masura „se va reflecta imediat in costul pachetului turistic”.
Pe de alta parte, „din partea operatorilor de transport nu ne putem astepta la modificari importante de preturi. Operatorii aerieni nu vor putea ieftini tarifele decat cu maxim 5 procente, din cauza costurilor de operare mari”, a aratat Dragos Penca, directorul executiv al Millennium Tour, agentie specializata in vanzarea biletelor de avion.
De asemenea, unele agentii de turism au luat in calcul o reducere a preturilor sejururilor prin micsorarea procentului comisioanelor percepute de ei. „Preturile pachetelor turistice sunt dictate de piata. Daca vom considera necesar, nu excludem o reducere a comisionului”, a declarat Radu Morariu directorul Eximtur.
„O reducere exagerata a preturilor in turism nu va avea loc, mai ales ca cel putin pana in momentul de fata nu am observat ieftiniri ale hotelurilor decat in Turcia. Daca o va cere insa piata, vom trece si la reduceri de comision”, a afirmat Mircea Vladu, proprietarul Prestige Tours.
El a adaugat ca unele agentii ar putea trece la implementarea unor noi pachete turistice, precum ofertele de sejururi „platesti 5 nopti si beneficiezi de 6”.