Cei care nu pleaca in vacanta sunt in cea mai mare parte persoane cu varste peste 55 de ani, din Moldova si Oltenia, din mediul rural, cu studii primare si venituri pe familie mai mici de 1.000 lei.
Cei care pleaca in concediu beneficiaza in medie de doua saptamani si jumatate libere pe an.
Lunile iulie si august reprezinta cea mai des aleasa perioada pentru petrecerea vacantei, rezulta din studiu.
Statiunile aflate la malul marii sunt considerate cele mai atractive, fiind alese de 39% dintre cei care isi iau vacanta si anul acesta.
Muntele reprezinta si el un punct de atractie pentru 22% dintre persoanele care au concediu, in special pentru cei din Dobrogea si Bucuresti. 13% dintre romani nu s-au decis inca unde vor petrece vacanta, iar 20% din cei care isi iau concediu stiu sigur ca vor sta acasa deoarece situatia financiara nu le permite o alta optiune.
Concediul este un nou prilej pentru a fi aproape de familie, aceasta fiind partenerul preferat de vacanta pentru mai mult de jumatate dintre romani. Prietenii si colegii sunt si ei alesi de catre 22% dintre persoanele care-si iau concediu, in special de cei cu varste pana in 24 de ani, pe cand a merge in vacanta singur nu este o optiune pentru cei mai multi, doar 6% optand o astfel de varianta.
In topul destinatiile de vacanta, malul romanesc al Marii Negre ocupa primul loc. Desi cei mai multi aleg Romania pentru petrecerea concediului, cand vine vorba de a calatori in strainatate, Turcia, Italia, Grecia si Spania, sunt, atat in 2008 cat si in 2009, cele mai vizitate destinatii.
Masina, personala sau a prietenilor, reprezinta principalul mijloc de transport ales pentru a ajunge la destinatiile stabilite, peste jumatate optand pentru aceasta modalitate. Trenul si autocarul sunt luate in considerare intr-o mai mica masura ca optiuni de deplasare, fiind folosite de 20% dintre cei care intentioneaza sa plece in concediu, in timp ce avionul este ales de 9%.
Proportia celor nehotarati inca asupra variantei de transport ajunge la 17%.
Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar de compania de cercetare GfK Romania, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
Esantionul este format din 1.095 persoane din zona urbana si rurala iar culegerea datelor a fost realizata in perioada 02-20 iunie 2009.
GfK Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.