„Criza globala genereaza probleme in ceea ce priveste lichiditatile companiilor aeriene, care se rasfrang atat asupra disponibilitatii capitalului de exploatare (a finantarii operatiunilor cotidiene), cat si asupra finantarii achizitiilor”, a declarat Natasa Kazmer, directorul de comunicare al Wizz Air, citata de NewsIn.
Potrivit acesteia, multe companii se confrunta cu probleme de capital, ceea ce nu le permite sa isi extinda sau sa isi inoiasca flota de aeronave.
In cazul Wizz Air, Natasa Kazmer a spus ca operatorul low-cost isi finanteaza operatiunile in intregime fara a avea nevoie sa solicite imprumuturi.
Kazmer a adaugat ca industria aviatica este in continuare sub presiunea a numerosi factori, precum pretul variabil al combustibilului, criza finaciara globala si economiile care se indreapta spre recesiune.
„Pasagerii continua sa calatoreasca, dar isi permit sa plateasca mai putin. De exemplu, pasagerii din domeniul corporate coboara o treapta in ceea ce priveste costul calatoriilor, ceea ce este in beneficiul companiilor low-cost, si genereaza o scadere a numarului de turisti pentru liniile traditionale”, a subliniat Natasa Kazmer.
Ideea este sustinuta si de Gheorghe Racaru, directorul general al companiei Blue Air, care considera ca evolutia jucatorilor de pe piata aeriana romaneasca ar putea fi afectata de criza financiara, desi efectele acesteia nu s-au simtit de la inceput.
„S-ar putea diminua numarul de pasageri din cauza crizei financiare, dar nu putem face o proiectare pe termen mediu sau lung. Probabil ne vom orienta spre alte piete”, a spus Gheorghe Racaru.
Saptamana trecuta, 2 operatori low-cost, MyAir si SkyEurope, au anuntat incheierea unui parteneriat. Un rol important in luarea acestei decizii a fost criza economica financiara, avand in vedere ca aceste doua companii trebuie sa-si reduca costurile pentru a face fata crizei. Jason Bitter, presedintele SkyEurope, a estimat ca in urma acestui parteneriat, costurile vor fi reduse cu 25.
De asemenea, MyAir a anuntat ca ar putea infiinta o companie locala pana la sfarsitul anului, unde sa fie actionari MyAir (Italia) si o companie aeriana romaneasca, MyAir Romania, dupa cum a declarat directorul general MyAir, Antonio Iervolino.
In ceea ce priveste costul calatoriilor, reprezentantul MyAir a spus ca se incearca metinerea pretului biletelor pana la finele anului 2008, cu toate ca tarifele nu sunt statice, insa scopul companiei este sa mentina aceleasi preturi.