Poate va gandeati ca turismul de shopping a fost afectat de vremurile nu tocmai favorabile, insa romanii nu se feresc sa plece in Dubai si Istanbul pentru „a vizita” mall-urile grandioase si bazarele pline cu bijuterii, tesaturi manuale, covoare si articole din piele.
Agentia Perfect-Tour a vandut in ultimele trei luni peste 500 de pachete pe segmentul turismului de shopping, ce includ destinatii ca Dubai,
Istanbul, Praga, Viena, Paris sau Milano.
„Cea mai mare pondere o au pachetele
pentru Dubai si Istanbul”, au precizat reprezentantii Perfect Tour.
„Pentru noi, turismul de shopping a crescut cu 25% fata de anul trecut. Evolutia este determinata de pachetele care corespund nevoilor segmentului de clienti vizat (tarife negociate cu liniile aeriene, promovarea festivalurilor de reduceri etc)”, au declarat reprezentantii agentiei.
De exemplu, intre 20 ianuarie si 20 februarie, Dubaiul gazduieste un mare festival de shopping, cunoscut local ca „Layali Dubai”, festival care dateaza ca si traditie din 1996.
Prestige Tours ca si agentie tur-operatoare, care isi desface pachetele prin intermediul agentiilor revanzatoare partenere, a vandut in perioada 15 ianuarie-15 februarie peste 590 de programe charter in Dubai, intrucat romanii si-au dorit sa fie prezenti la Festivalul Cumparaturilor.
Totusi, reprezentatii agentiei au spus ca si Viena se numara printre destinatiile de shopping preferate de romani, chiar daca perioada ideala de plecare este cea premergatoare Craciunului.
„La sfarsitul anului trecut am vandut peste 150 de locuri pe shopping city break cu avionul la Viena, iar pentru perioada februarie -martie 2012 aproximativ 50 de locuri, pentru acelasi produs. Luna martie inca nu s-a terminat si dupa cum sosesc solicitarile probabil vom depasi vanzarile din perioada sarbatorilor de iarna”, a declarat Mircea Vladu, deputy managing director Prestige Tours.
„In ceea ce priveste Happy Tour Group, am remarcat o crestere a solicitarilor de destinatii de shopping sosite online pe adresa Paravion.ro. Si destinatiile de lux, vandute de Travel House au inregistrat cereri sporite pentru ca multi romani au invatat ca este uneori mai ieftin sa cumperi diverse articole din tari exotice decat din Europa”, a explicat Vladu.
Paravion.ro a vandul de la inceputul anului peste 40 de pachete pentru shopping extern, sfarsitul lunii martie fiind cea mai solicitata perioada pentru plecarile in Dubai, potrivit reprezentantilor agentiei online.
Ce contin pachetele
Potrivit Perfect-Tour, cea mai semnificativa pondere in totalul pachetelor vandute o reprezinta pachetele de 2-3 nopti cu mic dejun, zbor cu avionul si transferurile aeroport-hotel-aeroport.
Pe de alta parte, reprezentantii Prestige Tours au spus ca cei mai multi clienti aleg hoteluri de 4 sau 5 stele si opteaza pentru varianta „bed and breakfast” (cazare si mic-dejun), pentru a avea timp suficient sa viziteze mall-urile si bazarele din apropiere sau sa participe la diferite excursii disponibile pe plan local.
Totodata, reprezentantii agentiilor de turism au declarat ca in general rezervarile sunt pentru cupluri.
„In general cuplurile pleaca in vacante de cumparaturi, dar exista si exceptii. Turisti singuri care opteaza pentru croaziere pentru ca au posibilitatea de a se distra si a face cumparaturi pe vas tax free”, a explicat Mircea Vladu, de la Prestige Tours.
„Sunt si turisti care calatoresc cu familiile spre destinatii de shopping, tatal si copii mergand de multe ori sa se distreze intr-un loc precum sa zicem Disneyland Paris in timp ce mama face cumparaturi in Val D’Europe, Serris-Montevrain sau in Paris. Acest gen de solicitari sunt primite de obicei de colegii nostri din grup de la Happy Tour”, a mai spus Vladu.