Pentru ca acest lucru sa se poata intampla trebuie in primul rand sa avem preturi competitve, sa fim flexibili, iar sezonurile sa se prelungeasca, a spus Anastasiu.
„In Romania, incoming-ul (format din turistii straini care vin in tara) este in criza de circa 10 ani, iar o scadere mai mare nu se mai poate inregistra din acest punct de vedere”, a sustinut Anastasiu.
Din cauza crizei, strainii vor incepe sa aleaga destinatii cat mai apropiate tarilor lor, iar Romania sau Bulgaria pot fi destinatii posibile pentru aceste persoane.
„Pentru ca turismul romanesc sa inregistreze cresteri mari trebuie sa aplicam legea tichetelor de vacanta si sa investim in promovare”, a mai spus Anastasiu. El a anuntat ca ANAT a cerut 5 mil. euro de la guvern pentru promovarea turismului romanesc pentru o perioada de 2 luni.
Reprezentantii ANAT spun ca nu se pot face inca estimari pentru turismul romanesc din 2009, deoarece momentan exista pe piata un blocaj psihologic. Acest blocaj s-a vazut in situatia incasarilor din decembrie, cand vanzarile s-au situat sub estimarile din vara acestui an.
„Unele agentii au inregistrat scaderi si de 15%, insa au fost si usoare cresteri insa in randul unor agentii, fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a declarat Traian Badulescu, purtator de cuvant ANAT.
Pentru 2009, Asociatia propune un program de „EarlyBooking”, prin care orice turist care isi rezerva o vacanta cu cateva luni inainte beneficiaza de o reducere de 20-30% din valoarea pachetului de vancanta.
Perioada in care se va desfasura programul este 1 februarie – 31 martie, iar biletele sunt nerambursabile. In cazul in care se doreste retragerea, suma este retinuta in proportie de 100%.
In acest program, ANAT asteapta sa participe 300 de unitati de cazare. Tinta de vanzari este de 15 mil. euro, iar numarul de turisti – estimat la 150.000.
„Pentru transpunerea in fapte a acestui concept ne propunem implicarea Ministerului in promovarea acestui proiect si crearea unei campanii la nivel national”, au declarat reprezentantii ANAT.