Identitatea vizuala a brandului turistic al Romaniei a fost prezentata, miercuri, la New York, in cadrul unui eveneniment care a reunit profesionisti din industria turismului si jurnalisti americani.
Diversitatea geografica, relieful cu atractiile naturale, cultura si traditiile populare inca active, vinurile romanesti, originea latina si nu in ultimul rand mitul Dracula, au fost punctele mentionate in cadrul prezentarii facute de Simion Alb, directorul Biroului National de Turism al Romaniei de la New York.
„Suntem inca o tara foarte rurala, dar acesta poate fi un atu”, a subliniat el.
Reprezentantul roman a explicat cu aceasta ocazie si semnificatia noului logo touristic al Romaniei, care va fi o componenta importanta a campaniilor de promovare turistica in viitor:
„Scrisul de mana doreste sa exprime autenticitate, ospitalitate si veselie, forma literelor doreste sa simbolizeze relieful muntos-deluros, frunza verde semnifica rezervatiile naturale, iar linia albastra este pentru Dunare si raurile cu care Romania este binecuvantata. Iar accentul de pe litera ‘a’ vrea sa exprime unicitatea si sa faca trimitere la litoralul Marii Negre”, a spus Simion Alb.
„Prin lansarea acestui brand incepem campania de promovare a turismului romanesc, pe cele sase produse pricipale dintre care primul este turismul cultural, iar celelalte sunt legate de natura: turism de aventura, eco-turism, agro-turism, turism balnear si city break-urile”, a declarat Sorin Muntean, coordonatorul proiectului de brand turistic Romania, prezent la eveniment.
Seful biroului romanesc de turism s-a referit si la o campanie mai larga de promovare pe care Ministerul de resort din Romania intentioneaza sa o desfasoare anul viitor.
„Am dorit sa introducem publicului american prin intermediul mass-media si profesionistilor din turism noua identitate vizuala a Romaniei, in conditiile in care in 2011 vom pregati o campanie de publicitate in Statele Unite si Canada”, a declarat Simion Alb, la finalul prezentarii.
„Chiar daca numarul turistilor din aceste doua tari care vin in prezent in Romania este mai mic decat al celor din tari ca Germania si Italia, americanii si canadienii cheltuiesc mai mult, de aceea sunt importanti pentru Romanie si speram sa avem in continuare resurse pentru a putea derula campanii de reclama”, a adaugat el.
Si reprezentantul Comisiei Europene de Turism (European Travel Commission), Jan Rudomina, a apreciat importanta pietei americane.
„Statele Unite se intind pe un continent intreg si nu putem avea o singura reteta de promovare a turismului european, pentru ca nu este o singura piata, sunt diverse piete, de aceea am considerat ca cea mai buna abordare a acestor piete este sa avem relatii foarte bune cu presa, iar presa sa preia mesajul si sa-l transmita mai departe in primul rand industriei de turism, si apoi consumatorilor. Indiferent de criza economica, americanii sunt obisnuiti sa calatoreasca si vor continua sa calatoreasca, iar tarile est-europene precum Polonia sau Romania pot fi destinatii mai ieftine si deci pot chiar beneficia de pe urma acestor noi conditii economice”, a declarat reprezentantul european.
Participantii si-au exprimat opinia si despre logo-ul prin care Romania intentioneaza sa-si promoveze imaginea.
„Logo-ul de tara este foarte important in turism si cred ca modul in care Romania se exprima prin acest logo este foarte sugestiv, pentru ca o persoana avizata stie ca ceea ce vede reprezinta de fapt geografia Romaniei. Acum insa, urmeaza adevarata provocare pentru reprezentantii Romaniei, sa promoveze cu adevarat ceea ce se vede in logo”, a apreciat Jonathan Rekedal, din cadrul departamentului Technology Advertising al New York Times, prezent la intalnirea de miercuri.
Conceput sub forma unui forum de promovare a calatoriilor in tarile europene, Visit Europe Media Exchange este o initiativa a Comisiei Europene de Turism (European Travel Commission), prin care birourile nationale ale tarilor membre UE au ocazia sa se intalneasca intr-o singura zi cu reprezentanti ai presei de pe continentul nord-american.
„Este ca un fel de speed-dating, fiecare birou isi prezinta tara intr-o scurta introducere, iar reprezentantii media au ocazia sa stabileasca contacte si eventual sa urmareasca in continuare, in functie de interes, destinatia respectiva”, a spus Neil Martin, managerul evenimentului.
Anul acesta, orasele alese ca tinta de organizatori pentru desfasurarea forumului au fost Hollywood (Florida), New York si Toronto (Canada). La New York, peste 30 de agentii nationale, printre care si Biroul National de Turism al Romaniei si-au expus oferta pe parcursul zilei de miercuri, in fata a peste 100 de reprezentanti media, la Hotelul Waldorf Astoria.